Nekromanti Boende under GothCon

walium

Ganska töntig, faktiskt
Vi är några glada grappar ifrån Linköping som vill undvika hårda och obekväma golv och därför är intresserade av bekvämare sovplatser under GothCon. Enligt legenden så ska det finnas billiga vandrarhem inom gångavstånd ifrån Hvitfeldska gymnasiet. Stämmer detta? Vad känner ni göteborgare till för sovmöjligheter?

Kropotkin

Warrior
Det beror la lite på vad man menar med gångavstånd, men vad jag hört är Slottskogens vandrarhem på vegagatan hyfsat för en billig penning. Det är la ungefär två kilometer från Hvitfeldtska. Lite snabbare med tvåans spårvagn från Olivedalsgatan till Vasaplatsen.

seinet

Swashbuckler
Hmm, det finns något pensionat också i närheten av med kanske en kvarts gångavstånd från konventsområdet, kommer bara inte ihåg vad det heter.

/Seinet Wintermute - Blir stockholmare imorgon

MrG

Swashbuckler
Ett par år har GothCon haft någon deal med ett vandrahem (eller pensionat) och haft rabatt, men kolla det med GothCon :gremwink:

Annars har jag trots att jag bor i Götet flyttat tillbaka in på konventet, med en fet luftmadrass är det inte så dumt, plus att jag hinner sova mer (eller om det är mer tid för spel det blir).

-Gunnar (om man vill ha halvlyx så har jag hört bra omdömen av Hotel Lillton)