Nekromanti Bok om Inbördeskriget

Kanturi

Swordsman
Jag tänkte bara skriva att jag hittade en bok (mamma gav den till mej :gremtongue: ) som handlar om det Amerikanska Inbördeskriget som heter Uniforms, Weapons, and Equipment of the Civil War, inom serien The Illustrated Directory of. Den är 480 sidor och kostar runt 120:-. Det är en massa snygga fotografier och teckningar där. Fotografierna visar mest uniformer och vapen medans teckningarna visar olika personer med uniformer för att visa hur dessa ser ut "in-action". Det finns teckningar på t.ex. General A. Custer och Rear Admiral David G. Farragut. Men jag varnar unga Western-spelare: HELA BOKEN ÄR PÅ ENGELSKA OCH DEN ÄR SVÅRLÄST!!!!

Det var allt för mej, c'yaa

//Kanturi, bokmal... bokmal... snusmumrik... bokmal

walium

Ganska töntig, faktiskt
Den boken äger jag också

En bra sammanfattning av kriget, men formatet är lite besvärligt. Särskilt om man skulle vilja kopiera någon av de många coola bilderna på olika soldater. Jag äger även en fet trio böcker á 800-1000 sidor styck om inbördeskriget, skriven av Shelby Foote. Ett förlag att rekommendera om man gillar bra och informativa, men samtidigt väldigt lättlästa, böcker om inbördeskriget är Osprey .