Nekromanti Bok om tjuvar?

ForrestFox

Veteran
Finns det någon bok om tjuvar/rövare och tjuvarnas gille(eller gillen)?
Har för mig att det fanns någon bok om pirater, men jag tror inte en pirat skulle vara så finkänslig som att bryta sig in i ett hus eller dylikt med hjälp av en dyrk, utan jag är ute efter info om de mer finstilta tjuvarna och annat patrask (stråtrövare, lönnmördare etc)

Zishan

Veteran
Njae, har för mig att det ska komma en bok om tjuvar o dylikt!

Men releasplanen har nog inte fått med det än, så det lär väl ta ett tag!

Hade vart trevligt med en bok för Brottslingar och Gillen.

Sen funderar man också på ifall NeoGames tänkt att göra en Index bok med Alla Ordnar, Gillen, Handelshus, Legoknäcktstyrkor och Magiakademier. Hade vart kul!

Men önsketänkade finns det gott om, kanske ska erbjuda sig att skriva åt gubbarna Neo?

Ceram

Hero
Tjat och så

Efter som det är så många som tjatar om en sådan bok hela tiden borde någon ta och skriva en...

Ceram, Skriver om saker då och då men nästan aldrig tjuvar...

ForrestFox

Veteran
Det borde skrivas en om det nu inte finns några planer på en.

Borde ju inte vara så svårt egentligen.. Man kan ta lite idéer från spel som Quest For Glory (gammalt amiga-spel där man fick chans o spela tjuv), Thief, David Eddings böcker om Riddar Spjuthök (älskar tjuvarna i de böckerna), låna lite idéer från DoD och lite andra rollspel, glo på lite filmer som har med tjuvar och etc etc etc...

Sankt Creigh

Warrior
Jag har suttit och snickrat lite på en "bok" om ämnet i just mundana med lönnmördar-, tjuvyrken, vapen och dyl. Dock så ligger det hela på ritbordet fortfarande men räknar med att bli klar tills i slutet av April i alla fall. Denna är dock mest för "hemmabruk" utan schysst layout och liknande. Men jag tror att den kommer att fylla många stora gap som finns idag inom det gebitet.

Om intresse finns så kanske jag kan skicka över den för granskning till intresserade.

ForrestFox

Veteran
Jag är nyfiken

Jag är nyfiken på det du snickrat ihop :gremsmile:
Har själv några idéer om tjuvar, och jag bidrar gärna om jag på något sätt kan :gremsmile: