Nekromanti [Bokklubb I] Vinnaren

Balderk

Swashbuckler
Ja, nu är vinnaren utsedd! Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry into Values av Pirsig vann och nu har ni precis en månad på er att läsa den, onsdagen den 19 November kommer diskutionstråden upp.

Så här skrev Troberg om boken ifråga.

Får gå på bibblan och låna den snarast själv.

MVH
Balderk

Troberg

Sinister eater
Yay!

OK, ska jag vara ärlig så är jag lite förvånad, jag trodde ärligt talat inte att den skulle vinna. Inte som med min nominering senast i filmklubben, boken är värd att vinna, utan för att den var lite för "svårtillgänglig".

Några tips inför läsningen:

Ge den en chans, de första kapitlen kan vara lite tröga innan man fått kläm på den.
Ha inte bråttom, det är en bok som mår bra av ett lägre tempo.
Var inte rädd för att läsa om den senare, det är mycket som klarnar på andra genomläsningen.
Bli inte rädd för mina råd, så svår är den inte.

Enjoy the ride!

Själv har jag läst den två gånger och lyssnar just nu genom den som ljudbok (ibland är bara internet för bra!). Den är så bra.

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Yay!

Du hotade ju med att nominera den varje gång tills den vann. Då måste du väl förstå att vi gav oss och röstade på den direkt, så att vi inte hade samma aplånga motivering att vänta oss varje gång. :gremgrin:

(Och nej, jag röstade inte på den boken, men ska nog ta och försöka läsa den ändå. Om jag orkar avsluta V. innan dess, förstås.)

/Dimfrost