Nekromanti Bokställ

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Nu har jag varit runt på olika ställen i Linköping i jakt på en specifik typ av föremål. Ställen jag letat på hittills är IKEA, Gallerix och alla bokhandlar jag har kunnat hitta. Bokhandlarna har varit synnerligen frustrerande att besöka eftersom de har mängder av exemplar av föremålet, men inte till försäljning, och de köper tydligen in dem från något hemligt företag som bara säljer saker direkt till bokhandlar.

Det jag söker är ett litet ställ av plast eller metall, lagom stort att ställa en rollspelsbok i om man sitter på ett spelkonvent och säljer och vill visa upp produkten på ett attraktivt sätt. Är det någon som vet vart man kan vända sig om man vill köpa några sådana?

/tobias

Krille

Super Moderator
Ikea har ett litet staffliliknande ställ för sju spänn eller så. Det är de jag använder nu.

Tidigare använde jag ett antal ställ i äkta akrylplast, som jag köpte från Skövde Kontorscenter. De såg ut ungefär som ett upp-och-nervänt V med en hyllkant, kostade 40 spänn styck och knäcktes om man andades på dem.

Så antingen kikar du på Ikea - de ligger i en störtkorg strax innan belysningsavdelningen - eller i närmaste kontorshandel.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Ikea har ett litet staffliliknande ställ för sju spänn eller så.
De var tillfälligt slut när jag var där igår, och när personalen beskrev dem så lät det som om de var för små, men jag får väl helt enkelt åka dit igen och titta när de fått in nya.

/tobias

Feliath

Swashbuckler
Dessa stafflin är stora nog att vila en bok av Terones format på. Deras stora problem är för det första att de intet väger och alltså väldigt lätt tippar över om man ställer en normal kvartsvolym på dem, samt att viloytan är så kort att man näppeligen får plats med mer än tre exemplar av en bok i Terones storlek på den, och även då kommer man antagligen ha svårigheter med att det främsta kontinuerligt tumlar överända när någon, exempelvis, vidrör den, passerar förbi för hastigt, eller andas i samma rum.

Leden mellan det bakre benet och resten av staffliet är dessutom närmast övernaturligt rörlig, så att konstruktionen gärna viker sig om man råkar komma åt nämnda ben, eller tippar staffliet framåt (varpå benet pendlar in). Men det kan klistraren Karlsson med upphöjd enkelhet åtgärda, om man inte besväras av minskad hopfällbarhet.

Detta låter förstås väldigt negativt, men trots allt detta är det en billig och därmed prisvärd produkt som fungerar väl men tarvar viss varsamhet i hanteringen.

/Feliath — Så är de också konstruerade att luta foton mot, om jag förstår saken rätt

Krille

Super Moderator
Jag brukar ha något uppvisningsex på ett sådant staffli. Det är alltså max ett ex på varje, och resten gömmer jag därbakom och plockar fram när någon köper. Lätt förstärkning mha blåklet i leden hjälper också till och behåller hopfällbarheten.

På så sätt visar man upp produkten och håller bordsytan ren och fin för andra produkter och andra aktiviteter såsom tecknande, ätande eller spel.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Kikade in på www.kontorab.se och det var ganska knöligt att hitta på sidan, men de kan mycket väl ha. De finns på Industrigatan 13 i Linköping.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Kikade in på www.kontorab.se och det var ganska knöligt att hitta på sidan, men de kan mycket väl ha. De finns på Industrigatan 13 i Linköping.
Jag var förbi Svanströms och det andra kontorsvaruhuset i stan (Tigerstads eller något sådant). Svanströms hade exakt den produkt jag sökte, men inte riktigt till det pris jag sökte. (120 kr för en vinklad plastbit är lite mycket, och jag är inte säker på att moms ingick då).

/tobias