Nekromanti Bollplank för SF-kampanjer sökes i Malmö

adam_UBBT

Veteran
Jag kör sedan ett år tillbaka en rollspelskampanj i "Blue Planet" i Malmö. Blue Planet, om ni inte känner till det, är i korthet en science fiction-version av den amerikanska guldrushen.

Tvåhundra år in i framtiden har mänskligheten hittat en annan planet på andra sidan av ett maskhål. Denna planet döps till Poseidon då dess yta består till 97% av vatten. Ett mineral med fantastiska egenskaper inom bioteknik (man kan bland annat förlänga mänskligt liv) hittas, och en strid ström av nykomlingar söker sig till planeten: stora gruvföretag, oberoende gruvarbetare, lycksökare osv.

I min kampanj så är spelarna soldater i Fredskåren och kämpar för världsregimen GEO (Global Ecology Organisation) som motsvarar den federala regeringen i USA under guldrushen: långt borta, inte särskilt omtyckt men vill gärna vara med och bestämma överallt.

Problemet är att jag börjar få rätt allvarlig skrivkramp (det finns inga färdiga äventyr så jag producerar allt material själv) och jag behöver någon att som kan hjälpa mig att bolla idéer. Av erfarenhet så vet jag att jag är som mest kreativ när jag har en annan människa som jag kan utbyta tankar och förslag med ansikte till ansikte.

Vidare så går jag i funderingar i att dra igång en annan SF-kampanj, den här gången i spelet "Eclipse Phase". Eclipse Phase är baserat på den science fiction som skrev under 00-talet (litteraturlistan är rätt gedigen) och ett av de centrala koncepten är att man kan digitalisera ett mänskligt medvetande ("ego") och flytta över det till en annan kropp ("morph"). Dog en spelarkaraktär? Ojdå, det var ju trist. När tog du en säkerhetskopia på honom senast? Okej, då får de andra berätta vad som hänt de senaste 24 timmarna, så spelar vi vidare därifrån.

Innan jag drar igång den kampanjen så vill jag dock ha den nedskriven till minst 75%, så att jag redan från början kan hinta för spelarna vad som kommer att hända i slutet. :gremsmile: Även här behöver jag alltså någon som kan hjälpa mig.

Då jag är tämligen lat av mig vad gäller transport så ser jag helst att folk i eller i närheten av Malmö hör av sig. Lund funkar också. Det här forumet är jättetrevligt, men bortsett från vissa detaljdiskussioner så har jag själv tyvärr jättesvårt att bygga en kreativ och konstruktiv diskussion i form av forumpostningar. :gremfrown: