Nekromanti [Borås / Göteborg] Spelgrupp sökes!

Khan

Kondottiär
Jag är på jakt efter en ny spelgrupp. 3 personer, utöver mig själv, är planen. Borås är min hemort, men då jag jobbar i Göteborg har jag inget emot att ta ett eller annat spelmöte där efter arbetstid.

Planen är att spela kvällar efter arbetstid, eller en helg någon gång då och då. Ett möte varannan vecka i snitt.

Själv är jag sugen på att testa Hjältarnas Tid, men jag har också en helt skock med andra idéer att spelleda. Dessutom är jag mycket sugen på att testa olika samberättarspel, alltifrån Fiasco till Daughters of Verona är intressant. Och just det - jag är gärna spelledare, i alla fall till en början.

Finns det några intresserade?

Dunderklumpen

Veteran
Hallå!

Bor i Göteborg och träffas gärna för att spela med dig om det blir här i stan. Vi kan dock inte spela hemma hos mig på grund av hemmavarande småbarn och sambo och väldans liten lägenhet.

Hjältarnas tid låter intressant för mig! Jag är mindre intresserad av rent samberättande dock. Gillar trad. med sl och spelare. Är alldeles för länge sedan jag spelade fantasy så det gör jag gärna. :)

Khan

Kondottiär
Dunderklumpen;n268793 said:
Hallå!

Bor i Göteborg och träffas gärna för att spela med dig om det blir här i stan. Vi kan dock inte spela hemma hos mig på grund av hemmavarande småbarn och sambo och väldans liten lägenhet.

Hjältarnas tid låter intressant för mig! Jag är mindre intresserad av rent samberättande dock. Gillar trad. med sl och spelare. Är alldeles för länge sedan jag spelade fantasy så det gör jag gärna. :)
Hej! Det låter bra! Jag har ingen lokal för spel i Göteborg, så det får bli i Borås om vi inte hittar någon annan lämplig lösning. Det där med småbarn känner jag helt klart igen. Min ett-och-ett-halvt-åring är klart intresserad av vad vi gör när vi spelat hemma hos mig förr.