Konvent Borås Spelkonvent 1-3 november

wildcode

Äventyrare
Hejsan Rollspelare!
Hoppas detta är en bra plats å fråga på 🙈

Jag skall köra lite spel-på-scen på BSK vid ett par tillfällen på lördagen (2 november), det är tidsbegränsad kosmisk rysare som utspelar sig på ett tåg mellan Herrljunga och Borås 1899. Vi spelar Kutulu för att ha ngt att luta oss mot, men det viktigaste är såklart spelarna! Det är i "samma stil" som ALIEN jag körde på GothCon, men samtidigt helt annorlunda :D
Är du intresserad och skall på konventet så skicka ett meddelande till mig!

INFORUTAN
- Tiderna för de båda speltillfällena är (preliminärt) 13-15 och 20-22.
- Man anmäler sig inte som grupp utan som person
- Det är mörka teman, tänk Lovecraft och risk för body horror.
- Jag försöker se till att man kan få önskad tid. Kan inte lova.
- Det är inte först till kvarn, utan mer ”är du tokig nog att hoppa på denna grisen i säcken”-kompatibilitet.
- Erfarenhet är inte viktig, mer en "Ja och..." mentalitet. Det skall ju trots allt vara underhållande!
- Vi kommer ev. spela in när vi spelar. Om ljudet blir ok så kommer det bli ett poddavsnitt.
- Deadline söndag denna veckan.
- Om man är osäker kan man DMa mig för mer info.

PITCHEN
Höst 1899.
De fyra resenärerna hörde hur ångvagnen frustade igång, konduktörens visselpipa brann fortfarande i öronen när de lämnade Herrljunga för resan mot Borås. Samtidigt som omgivningen rusar förbi, blottas hemligheter och får ett eget liv.

resan_cover.png

Vicotnik

Den onde
Staff member
Indierummet kommer närvara på BSK, så kom förbi och säg hej och spela något med oss. :gremsmile:

Tänker även passa på och "kapa" tråden och nämna att jag anländer till Borså på torsdagen och tänker sätta mig på Wiser's och dricka öl (Sandgärdsgatan 21, 503 34 Borås). Dvs om det är någon som är intresserad av att sluta upp. Skulle gissa att jag är där kring 20:00.