Nekromanti BorCon till helgen

Hunk

Hero
Jag funderar på att ta en sväng till Borås Spelkonvent på fredag (lite beroende om jag kan smita från jobbet samt få tag på en någorlunda funktionsduglig bil). Eftersom jag inte har varit på BSK/Borcon sedan 93 och därmed i princip har noll koll på konventet undrar jag om någon här har några tips på justa drop-in arrangemang som ni vet brukar finnas eller kommer att finnas i år. Jag undrar också hur hårt det är med inträde om man kommer dit bara för att vandra runt och kolla in butiker etc - på GothCon brukar det ju vara fine att komma in gratis så länge man inte spelar, men jag har för mig att BorCon brukade vara mer nitiska (om jag bestämmer mig för att spela något kommer jag givetvis att betala inträde).

Gastono

Hero
Såvitt jag har förstått det så är det inträde om du vill komma in och kolla på klockan eller om du skall in och sova och spela och äta och hela köret.

Men det verkar bli mitt första BSK så jag vet inte :gremtongue:

seinet

Swashbuckler
Jag funderar själv på att ta en sväng förbi och säga hej till lite Rollspel.nu:are och kanske ta en pizza med några polare och snacka/spela spel. Att det skall vara avgift för att kika i butikerna och snacka med polare och spela egenmedhavda spel förstår jag inte vad det skall vara bra för. Men ifall det inte är alltför dyrt kanske man har råd att betala en liten slant ifall dom kräver det av en, men jag kommer inte aktivt söka upp någon att betala till kan jag ju säga redan nu eftersom jag varken skall sova där eller spela något arrangerat.

/Seinet Wintermute - Skall ta sig en liten tupplur nu

Hunk

Hero
Jag funderar själv på att ta en sväng förbi och säga hej till lite Rollspel.nu:are och kanske ta en pizza med några polare och snacka/spela spel. Att det skall vara avgift för att kika i butikerna och snacka med polare och spela egenmedhavda spel förstår jag inte vad det skall vara bra för. Men ifall det inte är alltför dyrt kanske man har råd att betala en liten slant ifall dom kräver det av en, men jag kommer inte aktivt söka upp någon att betala till kan jag ju säga redan nu eftersom jag varken skall sova där eller spela något arrangerat.
Tja, om du har tänkt ta dig dit under fredagen och inte äger någon bil kan du alltid skicka ett PM till mig om du vill ha skjuts. Jag måste dock lägga in en rejäl brasklapp för att det inte är säkert att jag kan ta ledigt på fredag samt att jag är en usel bilförare.

Ulfgeir

Swashbuckler
Om jag förstått det hela rätt, så är det inget inträde att komma i och kolla under dagtid (Tror de räknade fram till kl 18 eller så.) Det skall stå på hemsidan. Vill man spela något så gäller det att hosta upp lite pengar.

Och ja, de är i mitt tycke onödigt hårda på sina regler. Vet inte varför de är såpass nitiska. Jag skällde ut Säk-chefen förra året pga en del sådana saker. Då stog exempelivs ingen tidsgräns.

Jag kommer sitta nere i kaffeterian mycket och försöka lära folk spela Go, så kom gärna förbi en sväng och säg hej.

/Ulfgeir

Jonas Ferry

Swordsman
Jag undrar också hur hårt det är med inträde om man kommer dit bara för att vandra runt och kolla in butiker etc...
I ett inlägg på BSKs forum säger en arrangör (Clifford):

"Nej, så länge du är på konventet mellan 09.00 och 21.00 kostar det inget att titta på och snacka lite. I dagsläget tror jag det rör sig om 4-6 butiker, men jag har inte hand om dem. Wizard Games har jag för mig kommer iallafall."

Jag ska till BSK och spelleda InSpectres, My Life with Master och Dogs in the Vineyard.

Hunk

Hero
Tack för länken! Uppenbarligen var det någon annan som hade en nästan identisk fråga som min.

EchonCique

Hero
Jag funderar själv på att ta en sväng förbi och säga hej till lite Rollspel.nu:are och kanske ta en pizza med några polare och snacka/spela spel.
Skall du göra som förra året? :p

Jag har fortfarande skräckfyllda tankar kring det där rummet vi sov i :gremlaugh:

BSK

Veteran
För vetskap nu i efterhand:
Vi har aldrig någonsin hävdat att det kostar att gå i butiker eller bara besöka oss. Från 09 till 21 går det bra att göra vad man vill, så har det alltid varit. Enda anledningen till vår hårdare hållning på natten är pga brandskyddsmyndighetens regler.

Det är synd att se att trots korrekta länkar till BSK´s forum så blir vi anklagade för att ta betalt för att gå i affärerna.

Affärer, auktion, cafeteriaspelande är ok. Spela arrangemang är inte ok, då får man pröjsa "hela" 50 kronor istället för fullt inträde om man vill spela ett enstaka arr i några timmar, tex. ett rollspelsscenario eller Bodils Bjudning. Vi är inte omöjliga på något sätt och det är bara att faktiskt kontakta oss på plats eller via vårt forum för att sådana här tråkiga rykten ska klaras upp. Vi löser det mesta och tummar på många regler till förmån för att BSK ska vara det trevligaste konventet i Sverige.
/Marcus Clifford, för BSK