Nekromanti Borderline, World at War

entomophobiac

Low Prep High Play
Nästa projekt som kommer ta upp timmar av min fritid kallas för tillfället Borderline, World at War.

Innehållet ska vara referensmaterial och spelledartips för hur du spelar sessioner och kampanjer under olika krig. Allt från skyttegravskrig under första världskriget och småskalig gerillakrigföring till politiska terrorattacker under kalla kriget och överlevnad under pågående termonukleära konflikter.

Det ska tillhandahålla ett enkelt regelsystem och mängder med användbar information som ska kunna användas antingen som ett generiskt tillbehör eller en egen spelprodukt.

Men, även om fem skribenter redan är uppskrivna för deltagande så är det saker som dessa inte kan göra. Så projektet Borderline behöver illustratörer och gärna fler skribenter om det är någon som visar intresse.

Som sagt så är det redan fem skribenter och tanken är att projektet, även om det är ett amatörprojekt, ska läggas upp på så professionellt sätt som möjligt med projektmallar och Copy Editing formulär.

Intresserade får gärna svara på den här posten här i forumet, med prioritet på illustratörer och villiga speltestare!

Mask_UBBT

Hero
"Innehållet ska vara referensmaterial och spelledartips för hur du spelar sessioner och kampanjer under olika krig. Allt från skyttegravskrig under första världskriget och småskalig gerillakrigföring till politiska terrorattacker under kalla kriget och överlevnad under pågående termonukleära konflikter."

Hade exakt samma idée för typ fem månader eller något jag kallade det för Shism, men jag har så många bollar i luften att det nog inte kommer bli något av på ett ganska bra tag...

Min tanke var helt enkelt TJOCKA kampanjer angående olika krig, som man ska kunna rollspela i åtminstonde ett halvår, på allat änkbara sidor, etc. etc. etc.

Hör bra är ni fem på att skirva egentligen?
Oförskämd fråga kanske, men den är alltför ovanlig på det här forument, enligt min åsikt...

/Mask

DanielSchenström

Swashbuckler
För att entomophobiac inte ska behöva skryta så kan jag gå i god för honom, de andra i teamet har jag ingen koll på.

Entomophobiac har lyckats trycka ur sig ett komplett rollspel, The Dark Spire som du kan hitta en presentation av i förra årets julkalender. Jag har illustrerat det och tycker att det har en hel del intressanta idéer. Bara att bli färdigt med ett rollspel måste ses som en bedrift. Ni som försökt men misslyckats förstår vad jag menar. Det var dessutom naturligt att ta honom ombord på fansinet jag håller på med.

entomophobiac

Low Prep High Play
Hör bra är ni fem på att skirva egentligen?

Hör bra inbillar jag mig att jag gör efter 12 månader som sonaroperatör. Vad gäller skrivandet så tänker jag inte kommentera mig själv, men kan väl gå i god för de övriga fyra. Alla har praktisk erfarenhet av skrivning i olika former, inklusive ett par uppsatser på högre nivå, och kan dessutom bistå med mängder av sakkunskap inom området.

Dessutom är tanken att projektet ska läsas igenom och analyseras ur saklighetssynpunkt av officerare inom Armé, Flotta och Flygvapen. Försöker i detta nu få kontakt med officerare inom nämnda vapenslag.

Men, skribentfärdigheterna finns i teamet och projektet kommer ha en ganska väl utformad mall, så det borde kunna bli precis så seriöst som ett amatörprojekt kan bli :)

Om du själv vill deltaga så är du välkommen, särskilt om du har någon information i anslutning till ditt egen Shism projekt.

Fler frågor?

Mask_UBBT

Hero
"Om du själv vill deltaga så är du välkommen, särskilt om du har någon information i anslutning till ditt egen Shism projekt."

Jag har lite, men som sagt så har jag aldrig haft tid att dra projektet från idé och planering till att faktikst vara ett projekt.

Nåja, mina miliärhistoriska tillgångar:
Ett litet lexikon över rustningar och närstridsvapen från olika kulturer och tidsperioder...
Ganska insatt i gammal asiatisk filosofi och politik, hur nu det skulle kunna vara någon nytta...
Angående det där med Kalla kriget: bodde i Östyskland precis innan och ett par år efter muren föll...
Jag har utvecklat en ganska(i min mening) tuff bild av strider i nära framtid, i samband med Schism...

Vad mer...
äger Discovery Channel/images/icons/wink.gif

Jag kan välan hjälpa till med lite allt möjligt, egentligen... skriva, eller bara idémässigt... rent teoretiskt sett skulle jag nog kunna förse er med bilder, men jag är lat och har ingen scanner...

"Dessutom är tanken att projektet ska läsas igenom och analyseras ur saklighetssynpunkt av officerare inom Armé, Flotta och Flygvapen. Försöker i detta nu få kontakt med officerare inom nämnda vapenslag."

Hmmm... frågan är om det där verkligen är det bästa... Vore det inte bättre med någon krigshistoriker eller dylikt?
De brukar vara lite gladare i att hjälpa hobbyfolk... dessutom brukar de ha lite mer ledig tid att änga till de intresserade... Alltså, om du inte bara vill ha en infopamflett, leta upp någon som verkligen är intresserad av det område du behöver veta något om, och förklara att ni har en delad passion...
Förresten; Just krigshistoriker brukar faktiskt ganska ofta vara åtminstonde insatta i vad rollspel är...

/Mask

Illustratörer? Tja, klottra lite kan jag :gremsmile: Iblan blir det javligt dåligt, ibland blir det rätt bra. Om du vill så kan du skicka ett rivat medelande tll mig så kan jag försöka maila lite saker jag är rätt stolt över (inte närheten av publicerat material av proffs men..... Jag är gratis ) /images/icons/smile.gif