Nekromanti Borgbygge

Eon2

Veteran
På baksidan på Krigarens väg (som är en otroligt bra tilllägsmodul till eon) så står det att det ska finns regler för borgbygge eller nått liknande.

I boken sedan så står det att man ska titta i kampanjboken eller nått likande om man vill veta hur man bugger borgar

Är det inte lite fräckt att skriva att det finns regler i boken, och sedan hänvissa till en bok som jag inte vet vart man kan få tag i.

Har jag fel?

Krille

Super Moderator
"Är det inte lite fräckt att skriva att det finns regler i boken, och sedan hänvissa till en bok som jag inte vet vart man kan få tag i."

Det är till och med rent förkastligt.

Kruxet är att ibland sker saker i lite osynk. Borgbygge var planerat och det fanns till och med en text om det, men strax efter att omslaget var tryckt och strax innan inlagan skulle tryckas så upptäcktes det att det inte fick plats. Nånting var tvunget att lyftas bort, och borgbyggarreglerna var det enda som minskade ner sidantalet och behövdes minst.

Att boken med kampanjregler sedan försvann ur produktionen... tja, materialet till den började spridas ut i allt möjligt, så det kändes som att den skulle bli en upprepning av ungefär hälften av innehållet som fanns på annan plats plus lite nytt bjäfs.

Det hela gjordes inte lättare av att allt detta skedde mitt under efterdyningarna till Top Games konkurs.

Mael Valentin

Veteran
Hrmm Humm..
Det var nog farligt nära något någon kallade "fel reklammerat", eller någon annan sådan skit folk tycker om att gnälla om. Men kunde man då inte var lite bussiga och lägga ut iaf ett smakprov eller två av dom reglerna som ju uppenbarligen skulle vara med i KV men inte hann med av ett eller annat skäl? Jag är själv ägare av denna modul och jag saknade nog som många andra dom utlovade (vet inte men det sägs ju så) borgbyggeri reglerna.

Snääälla?

puss puss på krilles skinka.

Och så vidare. /images/icons/laugh.gif/images/icons/clever.gif

Ziir

Veteran
Jag har också saknat dem och hoppas på att de kommer med i riddar-modulen. Finns den någon chans att de finns med där?

Favelan

Veteran
Om jag inte har fel, och jag är tämligen övertygad om att det står hos NG, att det i modulen 'riddaren' kommer innehålla ett kapitel om borgar. Det vore väl i så fall högst troligt att dessa regler följer med där.
Och för er som längtar så är det väl oxå så att riddaren är den bok som bör komma ut först.

Favelan

"Det viktiga är inte vad man gör, utan vad man menar"(alviskt ordspråk)