Nekromanti Borttagning av Vrållådan, bra eller dåligt?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag vet inte.

Jag tror jag skulle besöka forumet mer sällan. Kanske skulle jag skriva längre eller mer detaljerade inlägg.

Basenanji

Postd20modernist
En borttagning skulle innebära jordens undergång.

Kanske inte helt vetenskapligt bevisat, men grundat i en sorts magkänsla. För mig får den gärna vara kvar bara för att vara på den säkra sidan.

Krille

Super Moderator
Chattande och forumpostande är inte två ömsesidigt uteslutande aktiviteter, utan två kompletterande aspekter av kommunikation. Tar man bort en av dem så blir det inte så att man tvingar folk att använda den andra aktiviteten. Istället kommer kommunikationsmöjligheten på plattformen som helhet att minskas, vilket gör plattformen mindre attraktiv och folk blir mindre benägna att komma hit.

Så jag tror att om vrållådan dödas så kommer aktiviteten på resten av webbplatsen också minska.

anth

Vetefan
Krille said:
Chattande och forumpostande är inte två ömsesidigt uteslutande aktiviteter, utan två kompletterande aspekter av kommunikation. Tar man bort en av dem så blir det inte så att man tvingar folk att använda den andra aktiviteten. Istället kommer kommunikationsmöjligheten på plattformen som helhet att minskas, vilket gör plattformen mindre attraktiv och folk blir mindre benägna att komma hit.
Det du indirekt säger är att hade vi fler sätt att kommunicera på rollspel.nu så skulle det bli mer aktivitet.

Därför föreslår jag att vi inför videochatt. :gremsmile:

chrull

Stockholm Kartell
Magnus Seter said:
弾幕 said:
Så ingen behöver få panik och skrika.
Det har inte hindrat folk förr att få panik och till och med lämna forumet för mindre saker än en diskussion om en funktion. :gremgrin:
Jag funderade ett tag på om jag skulle sms:a dig och Dante med meddelandet "VADFAN, SKA NI TA BORT VRÅLLÅDAN ERA JÄVLA SOPOR?!?!" för skojs skull. Men sen insåg jag att jag är 30 år gammal och har bättre saker för mig än retas med er.

Max Raven

T12-kultist
Magnus Seter said:
Jaja, vrållådan sitter säkert som funktion. Däremot kan den få mer eller mindre eller lika mycket yta eller annan placering eller nått annat som bättre passar med forumet och de andra funktionerna.
[...]
Men som sagt, det finns inga som helst planer på att ta bort vrållådan, för att förtydliga det som chrull sa ovan.
Jag använder ju vrållådan ganska mycket själv, så jag tycker inte den är värdelös i sig, men jag är nog för någon form av flytt/ombyggnad av den - speciellt vad gäller att vara på wrnu med mobil och/eller när man läser inlägg (en variant vore sticky av vrålet så att det "hängde med" när man bläddrade genom poster, men då får man nog ansa en del i högerkolumnen).

Ond bråd död

Swashbuckler
Håller med alla andra. Vrållådan är vad som gör skillnaden!

Ja, ok, användarna som är så snälla och kunniga är det som betyder mest

Fienden

Hero
Till alla som är tveksamma till en borttagning av praten:
Om praten försvann skulle jag inte finnas på wrnu längre! Öka forumskvaliteten, ta bort småpraten. :gremwink:

Johan K

Gammal & dryg
Även om jag använder vrållådan väldigt sparsamt, så tycker gott att den fyller en viktig funktion. Sen att jag hellre använder mIRC är ju en annan femma.

!Paxen

Swashbuckler
Kraetyz said:
Till alla som är tveksamma till en borttagning av praten:
Om praten försvann skulle jag inte finnas på wrnu längre! Öka forumskvaliteten, ta bort småpraten. :gremwink:
Om SD hade detta som plattform skulle jag kunna tänka mig rösta på dom.

rollspelspiraten

Swordsman
弾幕 said:
Det här är alltså inte en diskussion om lådan ska vara kvar eller inte som ett resultat av att någon administratör funderar på det. Det är bara en vanlig användare som frågar vad vi tror om forumsaktiviteten OM den skulle tas bort.
Aha, tack för förtydligandet. Jag trodde faktiskt att det fanns en fundering över att ta bort sandlådan eller ej.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Svårt veta hur en sådan åtgärd skulle påverka forumaktivieterna. Däremot vill jag gärna att chatten finns kvar. Inte för att jag är särskilt aktiv där nu, men jag minns hur trevligt det var att kunna chatta med Sverige under min tjänstgöring i Kabul för fem år sedan.

Dimfrost

Special Circumstances
Jag tycker vi ska gömma vrållådan igen så att bara de coola kidsen är där. Jag saknar den gamla goda tiden då det i stort sett bara var jag, Feliath, Quan'talis, Storuggla, Insignia, Feuflux och någon gång Rising och Nightowl som hängde där ... :gremfrown: (Nu glömde jag säkert någon också. Det är enbart av illvilja.)