Nekromanti Bostad i eller runt Stockholm

Übereil

Swashbuckler
Som ni kan läsa här så har jag fått jobb i Stockholm. Det innebär att jag vill flytta till något som ligger närmre Stockholm än Örebro gör så fort som det bara är möjligt.

Jobbet ligger som tur var bara några minuter ifrån Stockholm centralstation. Det gör att även städer som Nynäshamn och Uppsala kan vara lämpliga bostadsorter (samt givetvis i princip varsomhelst i Stockholm). Jag har såhär i början rätt låga krav på bostaden bortsett från avståndet mätt i tid till Stockholm central (och det tävlar med 2.5 timmar som är min nuvarande tid dit, så det behöver inte vara jättejättenära). Andrahand funkar utmärkt, inneboende funkar utmärkt. Jag har bra lön och billiga vanor (har ju inte hunnit vänja mig vid att jag har bra lön än...) så pengar kommer inte vara något bekymmer (förutsatt att jag klarar av att behålla jobbet, så klart, men det ska inte heller vara något bekymmer).

Jag röker inte, jag dricker inte, jag festar inte, jag är lyhörd, respekterar andra och försöker undvika att störa folk i onödan.

Jag börjar i mitten av Juni och ju fortare jag hittar något ju bättre. Har du (ja, du!) någon så be henom gärna kontakta min mail ubereil [at] gmail.com (och om det inte går, PM:a så skickar jag mitt mobilnummer).

Übereil, taksam för alla seriösa svar

gizmo

temporary sunshine
Har inget förslag just nu men skriver ändå för att säga: Välkommen till Stockholm då :gremsmile: Och grattis!
Om jag hör något om bostad får du veta det med en gång.

Storuggla

Champion
Har du låga krav på bostad och pendling inte är ett problem skulle jag säga åt dig att spana in Nynäsbostäder som brukar ha saker lediga stup i kvarten, eller Hässelbyhem som inte har någon kö utan plockar folk utifrån de som anmäler intresse. Einar Mattsson brukar ha lediga lägenheter men är dyrast per kvadratmeter tydligen, och Ikanobostäder finns förvisso men jag har ingen koll på hur många ledig objekt de har heller, båda bolagen har ingen kö utan handplockar av de som anmäler intresse tydligen.

Storuggla, anmäla intresse kan inte skada

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Storuggla said:
Har du låga krav på bostad och pendling inte är ett problem skulle jag säga åt dig att spana in Nynäsbostäder som brukar ha saker lediga stup i kvarten
Då får du dessutom den, eh, tja, fördelen att automatiskt bli inrekryterad i minst en spelförening. =)

Übereil

Swashbuckler
Nu har jag börjat titta på temporära lösningar (iom att jag börjar mitt i sommaren så är det en del folk som reser bort och hyr ut sina lägenheter under tiden) vilket har genererat sin första träff. Därmed ska jag på min första visning.

Vad är viktigt att tänka på då?

Übereil

Übereil

Swashbuckler
Uppdatering: Jag bor nu i en liten studentetta i Flemmingsberg över sommaren (yay egen lägenhet!) och vill därför gärna hitta något till September.

Men jag har fått in en tå i Stockholm i alla fall.

Übereil