Boxar och böcker
Jag har alltid tyckt att boxar var en bättre ide ur min synvinkel. Det är något speciellt med att få en låda grejor istället för lösa grejor. Jag har förstått att det inte alltid är en praktisk lösning och jag har kommit att uppskatta lösa böcker mer och mer.
Frågan måste givetvis bli om det finns tillräckligt med material för att motivera exempelvis en Mundana Atlas box. Det skulle absolut inte se bra ut med en box med FÖR LITE prylar i.
EON-boxen som jag köpte skulle enligt baksidan innehålla regelbok, äventyr, fantasyroman, karta, rollformulär, tärningar och "en del annat". Det där sista visade sig vara en produktlista. Jag håller med om att jag fick valuta för pengarna och ärligt talat var det regelbok, box och tärningar jag var ute efter. Men att skriva att boxen skulle innehålla "En del annat" och mena "vår prislista" är inte bra! Skippa hellre en sådan rad och släng med prislistan som oväntad bonus.
Sammanfattning:
- En box måste innehålla mer än en bok och en prislista.
- Böcker funkar men boxar är roligare.
- Om det är möjligt, dela upp materialet i en Spelledarmodul och en Spelarmodul. Spelarens handbok är ett utmärkt exempel på det sistnämnda.
Mycket vänliga hälsningar
Daniel "Duddmannen" Pettersson