Nekromanti BRÅTT! Äventyrs-idé?

solvebring

Superhero
Det är fredag... Jag hade för en stund sedan ingenting att göra, men så föll det sig att jag kände för att spela rollspel... Ringde två polare, och de skule komma senare. Men fallet är så att jag har idétorka och inget material ute. Plus att min skrivare är paj så jag kan inte hämta och skriva ut något äventyr. Någon som kan hjälpa mig med äventyrideer tills vi skall spela om ett tag?! Snälla, det vore schysst...

Om de är väldigt korta och inte så omfattandekan ni ju skriva in em i tråden. Men om ni vill ge mig mer omfattande ideer så vore det schysst om ni skicka ett PM. :gremwink:

GoblinGurra

Swordsman
Rp kan frakta en mystisk vagn genom en mörk,mystisk skog med order om att de inte får kolla vad som är i vagnen.
I vagnen ligger förstås något hemligt/farligt/magiskt eller varför inte alla tre, vad det än är som ligger i vagnen så vill många ät det och kommer att jag Rp genom skogen...
Skogen är mycket,mycket viktig.

solvebring

Superhero
Man tackar för iden, nu har jag faktiskt ett äventyr. :gremgrin:
Fick en idé av Johan K på icq, modifierade bägge era och byggde ihop dem. :p

Till er andra som läser: Fortsätt skicka in, alla behöver vi ideer, om inte minst jag själv. Så fortsätt skicka! Det kan bli många hjälpredor för oss alla! :gremwink:

Johan K

Gammal & dryg
Hur gick det ?

Hur gick det med äventyret ditt ??
Blir lite nyfiken ju... :gremtongue:

/ Joah NK, som tänkte slappa lite framför tv:n nu..

solvebring

Superhero
Äventyrs-tråds-torka?!

Det var värst vad fort den här tråden dog ut då...
Jag är faktiskt en gnutta besviken. Ja menar, äventyr är ju något som kan vara mycket svårt att lyckas med, börja skriva, skriva fortsättningen - överallt kan man drabbas av idétorka, ibland finner man inte ens en grundidé bland hjärncellerna... Därför är det alltid bra med hjälp från andra, eller inte?!

<table width="80%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center"><tr><td bgcolor="black">/images/hr.gif</td></tr></table>
Jag skulle tycka att det vore jättebra om folk höll igång sådana trådar genom att skicka in sina problem, "Jag är mitt i det och det, men mina ideer är slut" - eller - "Hur ska jag göra i den grottan, den fällan, den SLP'n?" etc.

Liksom, skicka in problem, ideer, hjälp osv. till höger och vänster till varandra etc. Man skulle kunna hjälpas åt med jättebra äventyr på det viset, dela med sig av sina egna äventyr, finna/få nya ideer, kunna utveckla sina äventyr... Endel är kanske värsta grottröjarna, de kanske får smak för kluräventyr som presenteras i t.ex. denna tråd, och tvärt om med klur-skallarna.

<table width="80%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center"><tr><td bgcolor="black">/images/hr.gif</td></tr></table>
Ja, jag vet, jag gnäller mycket själv om ämnet men bidrar inte till det... Men jag lovar, om jag får idéer eller läser ett problem jag har ideer till osv. då skall jag att bränna in den här med mitt magiska tangentbord! :gremwink:

Kanske var detta onödiga ord, men jag ville i alla fall säga det här, tjosan!

Rickard

Urverk speldesign
Re: Äventyrs-tråds-torka?!

Jag hade tänkt att svara från början, men jag orkade inte.. Vad jag hade tänkt att skriva var "Googla på 'Net book of plots' nästa gång du får idétorka.. Läs igenom några snuttar, ta några idéer och kombinera dem och du får ett äventyr", fast jag orkade inte.. Jag tyckte inte det var så viktigt.. Dessutom är det något jag har skrivit om och om och om igen och antagligen får fortsätta skriva för att folk inte söker..

Hade det varit för 2-3 år sedan så hade jag gått in och svarat så bra jag kunde på din tråd.. Ta bara detta inlägg som exempel.. Men nu för tiden är jag forumstrött.. Jag orkar inte ödsla min tid.. Särskilt som jag inte (knappt) spelar rollspel längre.. Själv finner jag inte heller någon hjälp på forumet längre och därmed ger jag mindre hjälp i form av inlägg.. Det finns andra sätt jag kan hjälpa på..

Själv anser jag att om nu någon har hittat på något och inte kommer vidare från den punkten så bör den punkten strykas, då spelledaren uppenbarligen har målat in sig i ett hörn.. Att komma och "gnälla" över att "Jag har hittat på att det finns ett hål i marken och nu vet jag inte vad jag ska göra med det" får mig att bara sucka högt.. Varför hittar personen ens på det?

Dessutom anser jag att äventyr bör vara personliga och därmed behöver jag veta något om karaktärerna och vad som har hänt innan och därmed innebär detta att jag behöver lägga ner tid.. Tid som jag inte kommer att få tillbaka, för jag har inte själv upplevt att jag har använt något som jag kommit på till någon annan..

/Han som talar för sig själv och om du inte förstår varför han inte märkte inlägget OT så läs igenom första stycket några gånger, för där finns hans råd till hur man ska göra ett improviserat äventyr

PS. Förutom detta ovan så är inte DoD-forumet så välbesökt av DoD-fantaster, därav så dör trådar fortare än fortast. DS.

solvebring

Superhero

Okej.Tack för tipset.
Gällande det andra du skrev... Det var ta mig tusan rakt på sak och "fuck off" om något...
Okej, vi hajar din inställning. :gremsmirk: hehehe...

Kaigon

Helmgast

Jag är faktiskt en gnutta besviken. Ja menar, äventyr är ju något som kan vara mycket svårt att lyckas med, börja skriva, skriva fortsättningen - överallt kan man drabbas av idétorka, ibland finner man inte ens en grundidé bland hjärncellerna... Därför är det alltid bra med hjälp från andra, eller inte?!
Jag har egentligen inte spelat DoD sedan juni 2004 (en kortis nu i påsk var det) och ska troligen spela det till sommaren. Detta gör att jag och de jag spelar med verkligen vill använda tiden så effektivt som möjligt, därför spelar vi mer kampanjlikt, med meta-ploter och annat skoj. Där har exempelvis inte jag användning för vanliga oknutna äventyr, likaså är det personligt. En idé som jag tycker är superhäftig och skriver ner, kanske någon annan tycker är halvdan. Spelleder man en halvdan idé så blir det en halvdan spelupplevelse, och det vill jag inte utsätta dig för. :gremsmirk:

M.a.o. bygg kampanjer, det är roligare tycker jag (och med en bra start så har man så många röda trådar att idétorka inte behöver vara ett problem)