Nekromanti Brädspelstabellen

Sodivra

Champion
Det här SMS:et skickade jag till min kompis DarkMystic idag:

Yo! Vill du komma över idag? Det blir 1T6 spel:
1 - Agricola
2 - Coloretto
3 - Race for the galaxy
4 - Space Alert
5 - Pandemi
6 - Runka bulle
(Obs! Man måste lyda tärningen!)
Han har inte svarat. Har ni några tips på hur man kan förbättra konceptet?

Andy

Vila i frid
Gör tärningen OB och lägg till fler, kanske grymmare och coolare spel på nivåerna 7-12 (och på nivåerna 13-18 ska vi inte tala om vilka spel som ska spelas, bad ass).

Feuflux

omjonasson.se
Jag tycker det saknas en satsningsmekanik. Eftersom du har det alternativ 6 som du har så är mitt anpassade förslag att man får ändra resultatet på tärningen ett steg genom att ta av sig ett klädesplagg.

Slår du 3 men verkligen vill spela Space Alert så går det att ordna, men du får göra det utan tröja.

Det är du som är tokig. Inte jag. :gremsmile:

Sodivra

Champion
Re: Ersätt alt. 6 [NT]

Andy said:
Gör tärningen OB och lägg till fler, kanske grymmare och coolare spel på nivåerna 7-12 (och på nivåerna 13-18 ska vi inte tala om vilka spel som ska spelas, bad ass).
Wow, fett! ÄNNU bättre spel, det är ju asbra! Man kan ju göra som Ymir säger och lägga in Twilight Imperium på 7:an. Spelarna förväntar sig ju bara spel som är över på en timma när de ser tabellen, men slår man sju så ska man spela Twilight Imperium i sex timmar! BAM, motherfucker!

Dnalor said:
Ersätt alt. 6 [NT]
Det är ju som att spela Rysk Roulette utan en kula. Var är spänningen? Inte alls lika bra förslag som Andys.

Sodivra

Champion
Bobby Magikern said:
Alternativ sex är väl ett spel som enbart består av en satsningsmekanik?
Det här är inlägget jag ville skriva. Där var du kvick, Bobby!

Johan K

Gammal & dryg
Det här var ju ett intressant sätt att få till spelande av olika brädspel..
Hur man kan förbättra det hela, bra fråga.. Inga bra förslag har man iaf.

Sodivra

Champion
Gör din egen brädspelstärning

Jag har slängt ihop en egen tärning, men en liten gör det själv-guide, steg för steg!

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/x9SI-5putWk"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/x9SI-5putWk" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Andy

Vila i frid
Re: Gör din egen brädspelstärning

(refererar till filmen)

Du är helt galen. Fan va bra det var. Men. . .

. . . varför gjorde du det naken?

Sodivra

Champion

Andy said:
(refererar till filmen)

Du är helt galen. Fan va bra det var. Men. . .

. . . varför gjorde du det naken?
Behöver det finnas en förklaring?!

Jag hade ingen tröja på mig när jag bestämde mig för att göra film, så jag rullade med det!

Ymir

Liten kantbaron
Ett potentiellt problem är kanske att tjejer och eunucker inte kan runka bulle. Man utesluter därigenom en stor mängd potentiella spelare.

- Ymir, påpekar

Genesis

Ni dés ni maître

Arvid, vad sysslar du med? Du har ju inte tänkt igenom det här alls. såhär gör man en riktig brädspelstärning (uppdelad för att min kamera är konstig) .

Sodivra

Champion

Genesis said:
Arvid, vad sysslar du med? Du har ju inte tänkt igenom det här alls. såhär gör man en riktig brädspelstärning (uppdelad för att min kamera är konstig) .
Bahahahahahahaha :gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh:

Du, jag fixade till min inledning så den blev alldeles proffsig nu, sug på den du.

Sodivra

Champion
Ymir said:
Ett potentiellt problem är kanske att tjejer och eunucker inte kan runka bulle. Man utesluter därigenom en stor mängd potentiella spelare.

- Ymir, påpekar
Min granne tipsade om att då kan man dela in sig i lag och samarbeta inom lagen.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Genesis said:
Jag var jätte-JÄTTE-nära att spela in en svarsvideo imorse, men jag kom på att jag mest skulle komma där och härma och dessutom misslyckas och helt missa poängen, eftersom jag skulle komma där och vara snusförnuftig och ta en korsform som jag vek och tejpade ihop till en kub - billigare än Arvidos, lättare (och mindre elakt mot spelen) än din metod. Jag kom så långt att jag fixade ett bra inspelningsprogram till min EEE's inbyggda webcam...

Men det var inte så kul, och din tärning var faktiskt kul. Så jag sket i det.

Ni får se en halvnaken Krank nån annan gång.