Nekromanti Brörjar inte Eon bli lite tråkigt

DjeVul

Warrior
Eon börjar bli lite tråkigt i vår hemliga klubb

Martin (Har ingen äventyrs idé)

Riddaren

Swashbuckler
"Eon börjar bli lite tråkigt i vår hemliga klubb"

Det har ju inte med EON att göra...hade du spelat DoD och inte haft någon idé så hade det också varit tråkigt.

Riddaren

En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.

Hotdog

Veteran
Varför tycker du det är tråkigt. själv så anser jag att rollspel blir alldrig tråkiga på grund av att man får nya saker att uträtta hela tide nya äventyr nya mål i takt med att rollpersonen som man spelar utvecklas. /images/icons/smile.gif

Få se vad min storyxa kan göra åt saken (hehehehehehe)

Dranvar

Veteran
Har du idétorka?
Vem har inte lidit av det.
Mitt förslag är att du skickar dem till Eumos och later dem spring runt i Djunglen och banka lite pygméer, det finns hur manga äventyrs upplag pa vad man kan göra.
Maila mig din mail-address sa kan jag skicka över lite férslag om det är sa.

Ha det
Dranvar
har aldrig idé torka eftersom han spelleder en sadan impulsiv grupp, eller naja en grupp som gör vad dem känner för eftersom det är sa deras karaktärer är

Celofan

Veteran
Förslag på samma tema...

... starta äventyret med att rollspersonerna är ute i skogen och komer ut vid skogsbrynet. "Ni ser ett gäng bönder... " å det borde väl räcka tycker jag :o)

Sodivra

Champion
Vid alla ankors beskyddare! Tiraker babord!

Vi har länge snackat om (och nu blir det nog till) att göra en sjökampanj (till DoD då men ändå..) med ett gäng gråalver/ankor. Om dom vill sticka till land X och handla lite, ja då fixar SL ett äventyr i land X tills nästa möte.
(Oh boy, det här blir kul..)

Ondska är svaghet -Var stark.
Krigaren Arvidos' motto.

Bjorn

Hero
GM burnout?

En liten fråga, är det möjligtvis så att ni alltid har samma spelledare???

Min erfarenhet är att kör man med samma spelledare hela tiden och aldrig gör några längre uppehåll så får ALLA spelledare idetorka/skrivkramp/utbrändhet för eller senare. Om så är fallet tycker jag gott att du kan "lämna över staffetpinnen" till någon annan och bara spela i nån/några månader så kommer inspirationen tebaks.

/Bjorn