Nekromanti bra äventyrsidé...?

jag håller på och filar på ett äventyr, eller snarare en kampanj, då den är uppdelad i massa delar...
det börjar rpna är i fala och roar sig (ja, vad kan man inte hitta på i fala?) och där stöter de på en gammal samorimunk... han börjar samtala med en av rpna på en bökig taverna och det leder mer och mer in på en gammal jargisk och lite asharinsk legend om ett kompani jargiska inkvisitörer som härjade i säkert 20 år runt om i världen, och han påstår att dessa dödade flera av hans bröder... i vilket fall så säger han att han är förföljd hela tiden av människor i staden för de vet att han känner till var det finns en stor skatt begravd. han säger att om rpn följer med honomupp på hans rum ska han berätta hur de med hans hjälp kan finna denna... men precis när de ska upp för trappen så startar ett slagsmål på vardshuset och rpn blir nerdunkad och munken försvinner... i själva verket var det så att de som bevakar munken såg att rpn och han skulle upp och startade slagsmålet bara för att avleda uppmärkssamheten när de kidnappar munken... flera dar passerar när rpna är i fala men munken e borta däremot så händer det flera ggr att de blir anfallna av hyrda soldater... men så en natt kommer munken och de beger sig iväg... flera ggr får de kämpa mot fiender och t om zorian kämpar som blivit tipsad om en jargisk spion... för nu e det så att munken faktiskt är en av de gamla ordensriddarna, men detta tror inte rpna... efter att de hittat skatten så vill munken att de följer honom till den soldiska staden västerbrygga... men en natt försvinner munken med de mesta pengarna och rpna måste snabbt hitta nånstans att sova då det är många tiraker där de är och närmsta stället är västebrygga... där finns det några baroner som alla vill ersätta västerbryggas nuvarande 'överhuvud'... en av dessa är också en gammal daak ordensriddare men han blev för länge sen besatt av en demon och detta vet han och är väldigt ledsen... han tror fortfarande på daak men demonen gör att han inte åldras riktigt utan det enda attribut som sänkts är VIL, saknar viljan att leva avtar gravt... rpna känner förstås inte till detta utan hyrs istället av västerbryggas överhuvud för att spionera på baronerna och se vad de har i baktankarna... till slut får de dock reda på att en är en sån här gammal jargisk inkvisitör och även att han gömmer munken... efter att ha berättat detta för de andra så dödas baronen men munken flyr och han har nu besatts av demonen... munken kommer att dyka upp fler ggr och det e det som blir fortsättningarna...

tryck till om du har nån åsikt om idén...!

dvärgen har slutat undra vad ebrhon är för ställe...

Celofan

Veteran
Jajjamensan... men.. ?

.. varför skulle munken egentligen vilja dela skatten med rp:na? Kan man kanske dra en klassiker som "Jag kan inte hämta den själv för det är så mycket bus på stan som kommer stoppa mig" eller nåt liknande?

Re: Jajjamensan... men.. ?

joo... det var så jag tänkte mig, munken VILL inte dela den med rpna men behöver eskort dit... det är därför han sticker från rpna och lämnar rpna med bara en bråkdel

dvärgen har slutat undra vad ebrhon är för ställe...<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by medelåldersdvärg on 2000-09-16 14:22.</EM></FONT></P>

DjeVul

Warrior
Det låter så jobbigt och typiskt, rollpersonerna borde nog få det inte allt för så jobbigt och verkligen chansen att stoppa kidnappningen i början, kanske munken blir kidnappad vi ett inte så rörigt och bättre tillfälle då rollpersonerna inte kan klaga på att spelledaren bara var vrång, men det kanske bara är jag

Martin, hatar vrånga spelledare

förstår inte riktigt, kändes lite konstigt formulerat...
alltså de SKA inte kunna förhindra det... annars blir det inget äventyr... ibland måste man göra såna uppofringar... det kan bli så när vi kör iaf

oj... du fick visst en artärblödning i bröstkorgen, anteckna '81' i blödningstakt =P