Jag blev sugen på att testa spelleda Ars Magica. Det verkar vara ett spel som ämnar sig bäst för långa kampanjer, men jag skulle vilja ha tips på nåt färdigt äventyr att testa med. Gärna kort, om det finns. Nån?
Om jag inte mins fel så finns det både regler och äventyr som man kan hämta på Atlas Games hemsida med färdiga karaktärer så det går att komma igång snabbt.
En klassiker är annars The Stormrider, ett scenario som var gjort för att snabbt komma igång med en kampanj. Om du kommer över de fyra äventyr som tillsammans bildar deras Shakespeareinfluerade kampanj "Four Seasons Tetrologi" rekomenderar jag att du spelar denna. Ett annat äventyr som jag gillade var "Black Death". Alla dessa tillhör dock andra och tredje upplagan. Från fjärde kan jag rekommendera "Festival of the damned". Jag vet inte ifall något äventyr har släppts till den femte utgåvan ännu. Hoppas att det hjälper dig lite.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.