Jag kan scanna en högupplöst, typ imorrn.Blasphemy said:Är det någon som har en bra högupplöst bild på första Drakar och Demoner. Då menar jag själva lådan det vill säga denna:
Hur kan man spela rollspel med 9 spelare ?Blasphemy said:Är det någon som har en bra högupplöst bild på första Drakar och Demoner. Då menar jag själva lådan det vill säga denna:
På samma sätt som med 4 spelare, men man behöver fler stolar och större bord.Poseur said:Hur kan man spela rollspel med 9 spelare ?
Tja, om en av spelarna är spelledare är det ju bara åtta spelare och då är det väl inte så många fler än normalt (5-6 pers + spelledare känns väl rätt standard?).Poseur said:Hur kan man spela rollspel med 9 spelare ?
Mother of God!
Jag tänker mig att det handlar mycket om spelstil och förväntningar.Poseur said:Hur kan man spela rollspel med 9 spelare ?
Ja speciellt om man har en Caller, och kör oldD&D i stället för DoD.Eksem said:Vi gör det ganska ofta. Förutom tyngden av fyra timmars kroppsodörer från 9-10 personer och mindre screen time och allmänt högre ljudnivå och lite långsammare beslutafattande går det utmärkt.
Går alldeles utmärkt i DoD också. Jag började Den nidlänska reningen med 4 spelare, för att i slutänden sitta med 9 rollpersoner (på 10 spelare - två nybörjare hoppade in i kampanjens slut och de vågade inte ha en karaktär, utan enades om att tillsammans spela en schizofren animist).Arfert said:Ja speciellt om man har en Caller, och kör oldD&D i stället för DoD.
Det beror också på vad man spelar för spel. Jag har spelat Utpost på åtta pers utan problem, men jag skulle aldrig drömma om att göra det i InSpectres. I Utpost handlar det mesta om interaktion mellan rollpersoner och där är oftast tre spelare i taget med om varje "grej". I InSpectres gör man sin grej, rullar och beskriver ensam, och sedan är det någon annans tur. Mindre interaktivitet. Ännu bättre skulle nog ett spel funka med koncept liknande Utpost (relationsdrama) plus lite mekanismer för att interagera när man inte är med i scenen.Poseur said:Oj det blev en del svar på det där uttalandet om nio spelare. Men jovisst visst kan man spela med så många spelare, men i min egen mening och åsikt så blir det väldigt lite faktiskt spelande gjort och fruktansvärt mycket dötid mellan sin tur att göra något och all väntan.
Nja, det är inte så farligt som det låter.Poseur said:Oj det blev en del svar på det där uttalandet om nio spelare. Men jovisst visst kan man spela med så många spelare, men i min egen mening och åsikt så blir det väldigt lite faktiskt spelande gjort och fruktansvärt mycket dötid mellan sin tur att göra något och all väntan.
Men givetvis kan andra ha en annan uppfattning vad man vill ha ut av spel.
/Posuer
Omslag scannat. PM:a mig din epostadress. Skickar den med WeTransfer.Blasphemy said:Är det någon som har en bra högupplöst bild på första Drakar och Demoner. Då menar jag själva lådan det vill säga denna: