Nekromanti Bra boksamlarsite?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag söker efter en site där jag kan skriva in dels alla böcker jag har, men också föra lista över vilka böcker jag läst när och vad jag tycker om dem. Det är inte helt fel att tänka sig att siten har en stor databas, i kombination med möjligheten att kunna skriva in egna böcker. Det får gärna finnas exportfunktion så man kan spara ner sin boksamling i nåt vettigt dataformat också.

Jag har testat boktipset.se, men tyckte inte det var tillräckligt. Saknade framför allt en vettig "äger"-lista, allt man har är "har läst" och "vill läsa".

GnomviD

Heresiark
Jag använder den inte själv, men Shefari verkar vara ungefär vad du söker efter. Iom att det är en engelskspråkig sida har de väl kanske tunt med svenska böcker i databasen, dock.

krank

GnomviD said:
Iom att det är en engelskspråkig sida har de väl kanske tunt med svenska böcker i databasen, dock.

Ska testas omedelbart. Jag läser typ inga böcker på svenska ändå, så det reder sig nog. EVentuellt kanske man kan få skriva in egna böcker också.

krank

Tyvärr hatade Shelfari mig. De vill inte fatta att jag loggar in. Nånting med kopplingen mot amazon är tydligen trasigt. Testade både Firefox och Chrome. Bastards.

krank

Hans E Magnusson said:
Tycker att Librarything funkar fint. Tror det kan göra allt du ville
Inte helt överens med interfacet, men verkar funka bra.

krank

krank said:
Inte helt överens med interfacet, men verkar funka bra.
Visar sig att Librarything kräver pengar om man vill ha fler än 200 böcker. Inte så dyrt dock, de har en "betala vad du tycker det är värt"-grej precis som mig. Ner till $1 per månad eller $19 för en livstidsgrej.