Nekromanti Bra coop-kampanjdatorspel?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag gillar coop; för mig är det den ultimata formen av multiplayer; egentligen den enda jag riktigt gillar. Eller ens står ut med.

Jag gillar kampanjer med story, gärna ganska fläskig sådan med typ konspirationer eller Stora Hemligheter och sånt. Jag "spelar för storyn".

Nu letar jag efter fler spel som låter mig kombinera de här. Jag föredrar scifimiljö, men kan acceptera nutida om det finns fantastiska element (scifi eller magiska). Mina favoritspel i genren "coop kampanjspel" är Halo 1-3 på konsoll samt Transformers: War for Cybertron (Fall of Cybertron tog ju tyvärr bort coop). Helst vill jag ha 3d, jag vet redan att det finns ett och annat plattformsspel (som Trine, som förlorar mycket på sin grafiska form och att det är fantasy). FPS och third person shooters tycker jag känns idealiska.

Jag har funderat på t.ex. Dead Island, men är inte säker på om jag är så superförtjust i den sortens desperationsspel jag hört ska vara med där. Kan vara så att jag är för casual för survival horror, jag vet inte.

Vad kan ni rekommendera? Eller är det liksom bara Transformers som producerats för PC?

krank

Dragonborn said:
Battlefield 3 har ju co-op
Mjo, spel som BF3 och även Splinter Cell: COnviction ligger i "reservhögen"; de handikappas ju i mina ögon av att helt - såvitt jag vet - sakna fantastik. Alltså det finns varken scifielement eller magi eller något annat som gör livet intressant.

Jag har också kollat lite på Alien breedspelen. De är inte fps/third person, men kan vara ganska skoj.

Troberg

Sinister eater
Jag hoppas mycket på OpenMW, en öppen implementation av Morrowind (kräver dock att man har datafilerna från originalspelet, den ersätter bara exen), som planeras ha stöd för multiplayer, samt full kompatibilitet med allt som gjorts till Morrowind, inklusive mods. De har kommit väldigt långt, men är inte riktigt framme än.

Då kan jag dessutom spela MW på Linux.

krank

Jag ser att Aliens: Colonial Marines har online coop i kampanjen.

Ännu en anledning att önska att det spelet överhuvudtaget gick att spela. Vilket det, enligt de "post-patch" recensioner jag sett, alltså fortfarande inte gör.

Borderlands-spelen ska tydligen gå att spela coop i också.

Cybot

Mest spelbar
krank said:
Jag ser att Aliens: Colonial Marines har online coop i kampanjen.

Ännu en anledning att önska att det spelet överhuvudtaget gick att spela. Vilket det, enligt de "post-patch" recensioner jag sett, alltså fortfarande inte gör.

Borderlands-spelen ska tydligen gå att spela coop i också.
Borderlands är sjuk kul i Co-op. Till den graden att single-player bara är en blek påbyggnad på co-open. Storyn är dock inte jättemycket att hänga i julgranen. Inte dålig, men inte sådär jättenärvarande.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Borderlands 1 & 2 har jag och Enhörning spelat rätt flitigt.

Som spel betraktat är det rätt kul, man går runt och pangar och lootar. Och det finns alltid en liten blipp på skärmen som visar vart man skall härnäst.

Det finns dock inga valmöjligheter att tala om. I huvudplotten måste man göra allt i rätt ordning för att komma vidare, det finns dock en del sidoquestar där man kan göra en del val.

Men OM man ids lyssna på alla dialoger och läsa flufftexter så finns det tydligen en del rätt kul grejjer i spelet enligt Enhörning. Jag har bara gått runt och skjutit och samlat bättre prylar.

Multiplayerläget är juste.

krank

wilper said:
Men OM man ids lyssna på alla dialoger och läsa flufftexter så finns det tydligen en del rätt kul grejjer i spelet enligt Enhörning.
"Kul" som i "humor-ha-ha"? Det är det intrycket jag fått av spelet, och som gjort att jag dragit mig lite för att spela det...

krank

Verkar som att Painkiller: Hell & Damnation har coop. Får väl undersöka när jag har en dator som fixar det lite bättre...

Jarl

Hero
krank said:
wilper said:
Men OM man ids lyssna på alla dialoger och läsa flufftexter så finns det tydligen en del rätt kul grejjer i spelet enligt Enhörning.
"Kul" som i "humor-ha-ha"? Det är det intrycket jag fått av spelet, och som gjort att jag dragit mig lite för att spela det...
Jag har Borderlands2, säg till om vill testa lite coop. Behöver lite framförhållning bara :gremsmile:

krank

Jag hoppades lite på ett spel jag gillade till X-box, Pariah. Men det hade visst bara coop på xbox, inte till PC. Typ som Halo då.

Men tydligen ska PC-versionen av Gears of War ha coop.

Anchorman

Swashbuckler
Gears of war är sjukt kul co-op. De två senaste har stöd för fyra spelare co-op.

krank

Anchorman said:
Gears of war är sjukt kul co-op. De två senaste har stöd för fyra spelare co-op.
Men de finns bara till xbox 360, vad jag förstår?

(Jag har visserligen en 360 också, men personen jag brukar spela coopspel med har bara en PC och en gammal X-box. Inte en 360 alltså).

Jim Magnusson

Veteran
krank said:
Jag har funderat på t.ex. Dead Island, men är inte säker på om jag är så superförtjust i den sortens desperationsspel jag hört ska vara med där. Kan vara så att jag är för casual för survival horror, jag vet inte.
Dead Island är faktiskt perfekt för en casual spelare i coop - så länge dina medspelare vet att du är casual. Du kan spendera mycket tid nere på stranden, i hotellet eller någonstans på ön. Det är en rpg-sandbox med zombies! Kul från start till slut. Vet ej om Riptide är lika sandboxy men hoppas det. Dead Island kan ge dig många fina minnen!

krank

Jim Magnusson said:
Det är en rpg-sandbox med zombies! Kul från start till slut.
Förutsatt att man gillar sandbox, antar jag =)

//Krank, föredrar linjär story och spel som tar slut nån gång, utan att man känner att man missar en massa.

Anchorman

Swashbuckler
Jag tror inte Dead island är det du söker. Jag körde det, och det var kul men storyn är värdelös. Sen blev det aningens tjatigt.

krank

Har som hastigast testat "Resident Evil: Operation Raccoon City". Det verkar vara ett solitt spel i en genre som funkar. Det verkar rätt byggt för 1-4 spelares coop, vilket är najs. Gillade det jag såg av miljöerna och designen (även om jag fick sänka till typ 800*400 eller något liknande), kontrollerna kändes väldigt, öh, bekanta (det är alltså cover based shooter, så wasd+mus, gå fram till vägg för att gömma sig, håll in höger musknapp för sikta).

Andreas

Veteran
Resident Evil 5 är väldigt charmigt på ett B-filmsvis. :gremlaugh: Det ska finnas till PC tror jag, och det är co-op hela vägen.

krank

Stolp said:
Resident Evil 5 är väldigt charmigt på ett B-filmsvis. :gremlaugh: Det ska finnas till PC tror jag, och det är co-op hela vägen.
As a matter of fact så håller jag precis på och laddar ner det, efter att ha köpt det samt Dead Space (tyvärr bara ettan, som saknar coop). Laddar också ner "Painkiller: Hell & Damnation", som också sägs ha coop (och jag gillar ju Painkiller, eller jag gillade iaf första spelet).