Nekromanti Bra/dåligt

Angmar

Veteran
Jag tänkte bara att det kunde vara kul att höra vad folk tycker är bra och dåligt med rollspel, främst DoD6, både för oss privata rollspelsmakare och företag som Riotminds?

Oooha, det här kan bli farligt.....

...jag tror åsikterna går så vitt isär om DoD6, speciellt som att det kommer att jämföras med tidigare versioner i en sådan diskussion. Det har varit några överhettade diskussioner om den saken innan om man säger så........

Caen

userfriendly

Warrior
Det enda dåliga (enligt mig) är att man gått ifrån erf-systemet,
resten är väldigt bra. Det vi har sett av Trudvang har varit fan
så mycket bättre än Ereb. Jag gillar sagostämningen skarpt,
och älskar de välgjorda produkterna! Jorges var dock taskigt
korrad ... :gremfrown:

Zizop

Swordsman
"Jorges var dock taskigt
korrad ... :gremfrown:
"

Inte så ovanligt med Riotminds produkter.../images/icons/devil.gif

Sunnie

Veteran
Jag har tyvärr bara spelat DoD 91an... och inte 6.

Fast det jag tycker är bra med rollspel är att det är ett utmärkt sätt att träffa mina kompisar och ha roligt tillsammans.

Fastän jag då inte spelat med version 6 grejjen så tycker jag inte riktigt om levelsystemet. Om man spelar med en karaktär för länge så verkar han lätt bli övermäktig. jag och min Spelledare gjorde en snabbkalkylering om hur stark min karaktär skulle vara vid det här laget då han säkerligen har spelats igenom hundratalet äventyr. (Konstant spelande med honom i över ett år, en gång varje vecka, under sommaren flera gånger i veckan. Krigare förresten)

...vi kom fram till att han skulle ha mer KP än en Drake. ...och det kändes lite fel.

/Sunnie

Eskil

Warrior
Re: Uh-Huh?

Det nya sytemet med nivåer är sämre än det som fanns tidigare, förr förbättrades man gradvis under äventyren, nu dimper det ner ett ton erfarenhetspoäng, KP och liknande på en gång. Yrken har fått för stort svängrum också, en karaktärs utveckling är direkt styrd av vilket yrke man valt och det är inte särskilt kul alla gånger. Det är antagligen bara jag som klagar, men det finns för många regler i boken som styr ens val. Exempelvis är det förutbestämda antalet attacker dåligt, själv föredrar jag det mer fria stridssystemet från de äldre versionerna, där hur bra man är styrs av hur bra man är med vapnet. Magisystemet är dock bra, det ger mer möjlighet att lära sig fler besvärjelser än i de tidigare systemen.

Krille

Super Moderator
Ur vilket perspektiv?

"Jag tänkte bara att det kunde vara kul att höra vad folk tycker är bra och dåligt med rollspel, främst DoD6, både för oss privata rollspelsmakare och företag som Riotminds?"

Ur vilket perspektiv då? Samhällsmässigt, socialt, nationalekonomiskt, regelmekaniskt, eller vad?