Nekromanti Bra datorpaket?

Ymir

Nybliven Stockholmshipster
Det börjar bli starkt läge för mig att köpa en ny dator. Jag upptäckte att med mina modesta krav, behöver en ny burk inte bli alltför kostsam - det finns gott om bra datorpaket i 4-5000-kronorsklassen.

Men alla jag hittar som har schysst RAM-minne och bös har mediokert små hårddiskar, och vice versa. Så jag tänkte be er om hjälp - finns det bästa av två världar att uppbringa någonstans? Jag har kollat på datorpaket.nu, datorbutiken-com, onoff och Elgiganten, som alla har en del attraktiva paket, men inget perfekt - datorpaket.nu har ett schysst med 1TB hårddisk, men dess prestanda i övrigt är medioker, tex. Andra butikers datorpaket ska tvunget komma med Windows Vista, som då självfallet ingår i priset, och jag skulle föredra att inte betala en spänn för windows.

Mina tidigare datorer har jag byggt ihop på egen hand, men jag känner att jag inte riktigt orkar det den här gången, plus att jag misstänker att en bidragande orsak till min nuv. dators problem är komponenter med bristande kompabilitet - jag tror tex nätagget är alldeles för mesigt för mina fyra hårddiskar (de har dött en efter en).

Mina primära önskemål:
- Under 6000 kronor (om bildskärm ingår kan jag tänka mig högre pris)
- Det ska palla Medieval II: Total War, så minst 1 Gb RAM, 128 mb grafikkort
- Det ska slå min nuvarande processor (Intel Celeron, 2,60 GHz)
- Det ska ha mer än 500 gb hårddisk, och gott om möjlighet att trycka in fler hdd:er.
- Chassit ska inte vara råfult, så vitt, beige och grått går bort

Är detta möjligt att uppnå? Har nån något tips?

- Ymir, på döende burk

chrull

Stockholm Kartell
Kolla komplett.se och deras färdigbyggda. Även om paketet kostar mer än 6000kr så kan du ofta tappa någon tusenlapp genom att välja något billigare.

exempel:
Komplett Gamer i02
6995 kr
* Chieftec Aegis Midi Tower Silver/svart,
* MSI P35 NEO-FI, P35, Socket-775, DDR2,
* Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket
* Samsung DVD-brännare SH-S223Q/BEBN
* USB2 multikortläsare 3.5" svart för
* Corsair Powersupply 550W Bulk, svart,
* Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB
* Western Digital Caviar GP 500GB SATA2,
* Asus GeForce 9600GT 512MB GDDR3,
* Microsoft Windows Vista Home Premium
* Garanti 3 år - Skicka in
* Support 3 år Komplett.se,

Chassit är inte skitfult men inte heller särskilt snyggt. Annars så uppfyller den alla dina krav. Med råge.

Vill man gå ner lite i pris så kan man byta ut processorn till tex Intel Core 2 Duo E4700 2,60 GHz Socket 775, 2MB, Boxed w/Fan för att stryka 566kr på prislappen (intel core 2 duo 2.6ghz lär vara betydligt snabbare än din celeron 2.6...)
Byter man den optiska enheten till en Sony NEC Optiarc DVD±RW burner Black AD-5200S-08, 20x, SATA stryker man 218 kr från priset.
Om du inte behöver en ny windows license så stryker man den biten helt och hamnar med det 889 kr lägre.

Med de ändringarna är priset alltså nere på 5321 kr.

Och det där var ju bara ett av paketen dom har.