Nekromanti Bra för dig (Om DalCon)

Troberg

Sinister eater
Du är en mycket mer generös människa än jag.
Det beror på. I sådana fall är jag, när jag blivit trampad på tårna är det krig (se tidigare inlägg i den här tråden).

Var Dalcon bra?
Ska jag vara ärlig, och det ska man ju, så var jag bara där en kort stund på fredag kväll. Pratade en del med allas vår forumsträdgårdstomte Gardener, som dock inte hade med sig sin ämbetssymbol men ändå var trevlig. Pratade även med Stoffe. Sedan åkte jag och köpte en totalt motbjudande pizza som jag slängde efter att ha ätit en fjärdedel och sedan somnade jag. Thats all.

Jag tror inte att jag är kvalificerad att bedöma konventet, jag var aldrig längre in än 10 meter från ytterdörren. Jag kom in, såg Gardener, fastnade där en stund och åkte.

Gardener

Champion
Lögn och förtal! [OT, läs inte]

Jag hade visst med vår kära webbplats emblem, den har en högt ärad plats bland övriga buttar på remmen till min lilla lila spelväska, dessutom hade jag faktiskt även med mig födelsedagströjan. Men eftersom jag var på plats som demokanin för Looney Labs valde jag att ha min demokanintröja på mig istället och valde att inte göra reklam för några av de webbplatser jag är inblandad i.

Så att det inte missuppfattas vill jag meddela att detta är ett skämtsamt inlägg, troberg kunde ju naturligtvis inte veta att jag hade en tröja nedpackad i min reväska eller att en av buttarna på spelväskan (som han kanske inte ens lade märke till) var www.rollspel.nu-butten.

Dessutom kan jag meddela att DalCon var ett trevligt litet konvent och jag kunde demonstrera ett flertal av Looney Labs spel. Däremot hann jag inte spela något av rollspelen och jag tänkte inte på att fråga om de uppskattades av de som spelades. Det var främst figurspelare som var där för att spela i turneringarna så övriga spel kom lite i skymundan.

Vår vana trogen skapade ovan nämnda Stoffe och jag ett par spel under konventet, inget komplett dock, men i alla fall spelmekanik och tema för några olika spel.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag tror att han menade kräfsan. (nt)

NT = Notdragen Toleranströskel