Nekromanti Bra film inatt - Mannen som visste för lite

Helmgast
Mannen som visste för lite skildrar rollspel på ett icke-kvällstidningsaktigt sätt. Som att det skulle kunna bli mycket större, nåt som inte bara var till för nördarna.

Säger det så mycket? Nej... Men filmen är bra (kanske inte om man är pretto, men det är inte jag). SVT 2 inatt kvart i ett till kvart över två. (00.45-02.15)

Wallace åker och hälsar på sin bror James i London. Samma kväll skall James ha stor middag hemma och vill ha Wallace ur vägen. Han ger Wallace en biljett till Theatre of Life, ett rollspel. Det är bara det att rollerna blir lite ihopblandande. - http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=15205&a=362707

Foggmock

Myrmidon
...och inte nog med det!

Samma kväll går ju Sjunde inseglet, en riktig höjdarrulle. Fixa popcorn och bänka er framför teven. :gremsmile:

Rising

Vila i frid
...men den är rätt trött.

Sjunde inseglet, en riktig höjdarrulle
Nej tack. Ok, precis som alla andra så håller jag Första Inseglet som en klassiker, men sedan har kvaliteten sjunkit för varje ny efterföljare. Jag kan iofs finna det värt att strötitta på Inseglet: IV, men då bara för att se Dolph Lundgren i rollen som ryske Ivan Drago. Jag tror förresten inte alls på Ingmar Bergman när han säger att han redan från början tänkt sig sju Inseglet-filmer, men att han väntade med de tre inledande episoderna för att tekniken inte räckte till för dessa på sjuttiotalet. Han ljög och målade in sig i ett hörn, och således blev han tvungen att fylla de tre sista filmerna med en massa spektakulära - men torra - datorgenererade specialeffekter. Vi är väl alla överrens om att Chewbacka från första Inseglet har mer "själ" än Jar-Jar?

Troberg

Sinister eater
En preview

(Jag vet, jag har kört den förr, men jag offrade minst en halvtimme på att göra den bilden och lite nytta vill man ju ha för sitt arbete.)