Nekromanti Bra grejer som mp3

Saxifrage

Hero
Jag har nyligen försett mig med en mp3-spelare (-1 stofilpoäng), vilket gör att långa träningspass blir lite mer uthärdliga. Lyssna på musik är ju trevligt, men att lyssna på lite tänkvärt babbel är kanske ännu trevligare. Så var kan man hitta trevliga föredrag, böcker, språkträning eller annat att ladda ner? OBS att jag syftar på sådant som är allmänt tillgängligt, inte några piratsajter eller fildelartips (forumsreglerna, grabbar!)

Det första tipset bjuder jag själv på: P1:s "sommar"-arkiv, där man bla. kan lyssna på vad PG Gyllenhammar, Babben Larsson eller Mustafa Can har att säga om livet. Arkivet finns här!

Fler tips?

G

Guest

Guest
Ja podcasts är nog inte fel heller, förutom för mig som har för liten mp3spelare för att få plats med musik + podcast (128MB is a curse).
Har lyssnat på några på datorn dock och det är rätt intressant, så hitta någon du gillar och typ fixa en ny därifrån varje gång du ska träna eller så.

Saxifrage

Hero
Mer mp3

Ämenvafasen... är det verkligen ingen som vet några justa podcasts eller dylikt man kan digga in? Ok, jag tipsar om en till kul sajt: på http://www.whitehouse.gov/rss/ kan man ladda ner diverse tal av George W Bush. Det kan ju vara kul för den som vill leta felsägningar, eller är intresserade av vad presidenten egentligen sa innan det filtrerades av DN. Eftersom jag inte har klykat det där med rss är det lite pill att ladda ner filerna, men det är väl bara jag som är antik.

Fler förslag?