Nekromanti Bra högtalarsystem

Max Raven

T12-kultist
Funderade på att skaffa ett ljudsystem till min TV/Ps3:a. Mitt nuvarande är TV:ns högtalare, vilken, HD-Tv eller ej, låter sämre än en tjock-tv.

Har någon något bra förslag på system?

Jag vill ha bättre ljud än min TV - det är min utgångspunkt. Alla mina prylar använder sig för närvarande av HD-kabel, även om det alltid finns vägar runt sånt - de grejer jag pluggar in i TVn är datorn och Ps3an, eventuellt en digitalbox i framtiden. Jag behöver varken DVD eller Bluray. Jag vill inte lägga ner en massa pengar på ljudsystem - tänkte mig till en början ha ett tak på 2000 kr, även om det verkar lönlöst (min LG-TV verkar inte ha några ljudutgångar).

Det här verkar vara min bästa träff hittills (undantaget datorhögtalare av något slag?) - men jag är inte superinsatt i det hela.

Förslag? Tankar?

Telash

Swordsman
Jag skulle inte fundera på surround för de pengarna. Mycket mera meck med kabeldragning och sämre ljudkvalitet. Upplevelsen tycker jag beror mer på dynamisk respons på grejerna. Använde själv en lyxstereo som bioljud hemma förut, det var bättre än att gå på bio.

Själv kör jag Acoustic Energy Aego M hemma. Väldigt mycket ljud för pengarna och satelliter i microformat. Det ska höras, inte synas.

Max Raven

T12-kultist
Telash said:
Jag skulle inte fundera på surround för de pengarna. Mycket mera meck med kabeldragning och sämre ljudkvalitet. Upplevelsen tycker jag beror mer på dynamisk respons på grejerna. Använde själv en lyxstereo som bioljud hemma förut, det var bättre än att gå på bio.

Själv kör jag Acoustic Energy Aego M hemma. Väldigt mycket ljud för pengarna och satelliter i microformat. Det ska höras, inte synas.
Öh... va? Sämre ljudkvalité än vadå? Dynamisk respons? Lyxstereo? Satelliter i microformat?(Okej, den sista kan jag gissa mig till är högtalarna)

Snackar vi meck så tittade jag på någon PC-variant också (den här mer exakt) - men dels får jag dra extra sladd ifrån datorn och pilla med PS3ans anslutningar, dels så fungerar inte ps3ans ljud som den ska (spelen mest) via andra anslutningar än hdmi-kabeln*.

Men jag förstår inte riktigt vad du menar - möjligen kan jag misstolka det som att du anser att jag ska bränna dryga 15 000 på ett ordentligt högtalarsystem som jag inte kommer använda till musik. <.<

*iofs handlar det om man vill ha 5.1-ljud då.

Max Raven

T12-kultist
Köpte de jag länkade till i startinlägget (Onkyo-systemet) - helt klart nöjd med ljudet so far. Vänster och höger front täcker dock en liten del av TV:ns nedre bild med mitt nuvarande bord. Hm.