Nekromanti Bra initiativ, Krille!

P|uT0NiUm

Swashbuckler
För alla som inte vet jag pratar om, kolla in Foxtail!
Mycket bra initiativ Krille! *några tunnland beröm överlämnas till spelkonstruktören*

Det är dock en sak som jag hakade upp mig på /images/icons/wink.gif, jag misstänker att du har gjort en liten typo och kanske vill veta det (eller så är jag bara efterbliven):

"80 silver per person och vecka som arbetar på det."

Ska det inte vara 80 silver i månaden? /images/icons/wink.gif Med tanke på att en murare på sidan 287 i Eon II bara tjänar 20 silver i veckan...

Känner mig elak som påpekar detta när du har gjort ett annars så bra jobb med det där, men meningen var förstås inte illasinnad.

Tack så mycket, helt enkelt! /images/icons/laugh.gif
*skriver genast ut klurisarna*

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Prisinfo

Jag motsäger mig inte att jag säkerligen har fel (för det brukar jag ha), men jag resonerade så här: Om jag nu mot förmodan skulle ha rätt... så skulle det ju inte skada. Och så dolde jag mitt eventuella fel i en hyllning till allas vår brillianta spelkonstruktör /images/icons/smile.gif.

Upplys mig dock gärna, avatarex. Vad har Asharien & Soldarns priser (samt Eon IIs priser) att göra med hur mycket en husbyggare får i lön? /images/icons/wink.gif Jag har läst hela tråden, men förstår ändå inte varför dessa husbyggare tjänar 320 silver i månaden istället för de vanliga 80 - god kvalitet? Eller är jag bara så korkad som jag alltid har trott?

(jag försöker som tidigare sagt inte hitta fel i dina alster, Krille, även fast det kanske verkar så. Ursäkta så mycket om du fått för dig det, jag tycker att det är skitbra att du lade ut huspriserna! Och ja, jag fick lite dåligt samvete för att jag ifrågasatte det där, men om det var en typo så... äh va fan)

Krille

Super Moderator
Re: Prisinfo

"(jag försöker som tidigare sagt inte hitta fel i dina alster, Krille, även fast det kanske verkar så. Ursäkta så mycket om du fått för dig det, jag tycker att det är skitbra att du lade ut huspriserna! Och ja, jag fick lite dåligt samvete för att jag ifrågasatte det där, men om det var en typo så... äh va fan)"

Hela prislistan är en typo, IMHO.

En gång i tiden definierades värdet på silverdenaren att ett silver om dagen räcker för att försörja en person med mat för dagen, tak över huvudet, kläder på kroppen etc. Iom Asharien och Soldarn påbörjades en process där det värdet kom att förvanskas och fördärvas och mer eller mindre drabbas av en prisökning med en faktor 10.

Typo eller inte, jag ser inte problemet i och med att hela prislistan är så kajko som den är.