Nekromanti Bra kampanjer/långa äventyr?

stoned

Veteran
Verkar inte finnas några sådana direkt... Någon som vet nåt man kan använda sig av åp nätet eller namnet på någon gammal AD&D kampanj? I värsta fall funerar jag på att ta en kampanj från något annat spel, men jag vill fotfarande hålla till i Forgotten Realms som startpunkt vilket kan bli lite knivigt om man tar en kampanj från ett annat spel. Det går ju, men det blir en massa extra jobb.

Dessa kan jag inte köra eftersom andra onda spelledare i bekanstskapskretsen kör dem:
- Return to temple of Elemental Evil (vi har spelat föreg. också)
- Ravenloft-serien
- Death on the reich (eller va fan heter den WFRP-kampanjen nr 1 :))

Funderar på doomstones i ngn form men då blir det svårt å köra i Realms kanske, eller e d nån som har spelat den? Vissa säger att den är seg också.

Fler idéer??? Vill gärna ha en kampanj som inte bara är i en dungeon (hej ½ av alla D&D-äventyr). Hittade en på nätet om nåra masker men annars e d dött....

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Dragonlance Classics

Finns troligtvis fortfarande att få tag på. Alltså Dragonlance-serien samlad i några böcker. Vi hade i alla fall himla roligt med den kampanjen!!! Visserligen blir det inte Forgotten Realms, om inte du gör om det VÄLDIGT mycket... men Krynn är cool och kul det också! /M

thark

Hero
Re: Kampanjer

GDQ, för sjutton, GDQ! (Giants / Drow / Queen of the Demonweb Pits).

Kan vara lite svår att få tag på, dock.

Löst knytet till FR finns annars masto-grottkampanjen Night Below.

Zawoud

Veteran
Själv är jag hemskt förtjust i A-serien, även om den är rätt linjär. Om du får tag i nyutgåvan där de har petat in lite handling mellan modulerna kan den funka som kampanj.

Själva modulerna finns delvis konverterade på nätet.

Organ

Out of time, out of mind
>Hittade en på nätet om nåra masker men annars e d dött....

Kan du slänga upp länken?

/Anders

Zawoud

Veteran
Re: De har jag letat efter!!

Nä, jag tänkte på Slavers-serien. De är visserligen förlagda till Greyhawk och jag vet inte hur mycket konverteringsbekymmer det blir (är inte så insatt i FR).

RiotMinds

Veteran
Har du kört??

Thoughts of Darkness?? en annorlunda rätt kul modul..!!
annars kan jag ju oxå varmt rekommendera DL...

..vi harvade med Needle ett tag i vår ungdom också..den är rätt kul faktiskt!

Teeeo

Watchman

Warrior
Om du gillar långsamt levlande, tunga intriger, fält- och sjöslag, resande mellan två planeter, forskning och upptäckande så kan du ju få min pågåede kampanj om jag lyckats skriva in den i datorn.

G

Guest

Guest
Northern Journey

Northern Journey är ett projekt på 8 äventyr om jag inte kom ihåg helt fel. Har inte hunnit läsa igenom alla delar än men det verkar vara en hyfsad kampanj som startar redan på lvl 1 och utspelar sig i Forgotten Realms.

Adressen är:
http://www.steigerwaldedv.via.t-online.de/1370/