Nekromanti Bra med Eon?

jennatar

Veteran
Vad är det egentligen som är bra med Eon?
Har man tröttnat på halvflummiga världar där man inte vet vad som är ut eller in?
Vill man spela i en värld som är så detaljerad att det inte finns så mycket utrymme för egna påhitt?
Jag har en vän som också SLar Eon som är rädd för att göra för stora äventyr i mundana för han vill inte rubba den världsbild som redan är uppmålad. Är det bra eller dåligt? Är han bara feg?

Mundana är ju bara uppbyggd fram till nu, Neogames har ju inte satt upp några stolpar om vad som får hända eller inte hända. Det kan i och för sig bli så att man råkar stöka till i sin värld och så kommer det en ny modul där det inte riktigt går ihop, men som marjasin gjorde, det är bara att klippa och klistra.
Det som är bra med en så välutarbetad värld är ju att man kan göra vadsomhelst varsomhelst. Det går att bortse från mycket om man vill skapa det mesta själv.

Men som fallet med min vän så är det ju hämmande för vissa som inte vågar ta ut svängarna.

Nu vill jag ha lite intressanta tankar på det här, ett forum är en plats för fritt tänkande, jag vet. Men det finns ju ett otal Cyberbullar i rymden.

"Endast tomten är rakad"

Helmgast
Det är omöjligt att inte rubba spelvärlden efter inbördeskriget i Soldarn, någonting måste hända. Världen är välbeskriven och det är upplagt för förändringar, se bara alla äventyrsuppslag. Ändra inte alltför mycket, för då är beskrivningen av världen inte så mycket värd.

Cyberbullen skall ha smäll!

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Mundana = bra med Eon

Vad är det egentligen som är bra med Eon?

Det kan vara svårt att förstå vad det är som gör Mundana till en så bra värld, många snackar om det men hur vet man att det egentligen är bra.

Gör så här:

1) köp/införskaffa/låna 1 kopia av en kampanjbok till Forgotten Realms och lite kampanj böcker till Ereb Altor.

2) Läs dessa böcker/världar och jämför klassen på världarna och det litterära innehållet i böckerna.

3) Dra slutsats om vad som är bäst.

Jag gjorde detta, och kom fram till att i jämförelse med Mundana så är Ereb Altor ett skämt och Forgotten Realms är nåt grovt klichéat HighFantasy Tjafs.

Ska det vara nåt så ska det vara Mundana /images/icons/smile.gif