Vincent Baker är bäst i världen på att namnge saker. Hans första spel hette "Kill Puppies for Satan", liksom. Vilket djävla bra namn. "Dogs in the Vineyard" (vad är grejen med alla hundar?) är också ett klockrent namn. Och oraklen i In a Wicked Age (som i sig är ett härligt namn):
God Kings of War. Herrejävlar. Det kan vara det bästa namnet på något någonsin. God Kings of War. Jag kan säga det hela dagen. God Kings of War.
Blood and Sex. Oooh. Intensivt.
The Unquiet Past. Den gillar jag stenhårt. Det förflutna ligger där, man försöker att tysta det, men det vägrar att hålla käften.
A Nest of Vipers. För Sword & Sorcery är det ett helskönt namn, tycker jag.
---
Okej, så alla mina exempel kommer från lumpley, för han är asbra på det här. Vilka andra namn på saker har ni stött på i rollspelsvärlden som är skitbra?
Namn är viktiga, och jag suger på dem, så jag vill se fler exempel på hur man gör.
God Kings of War. Herrejävlar. Det kan vara det bästa namnet på något någonsin. God Kings of War. Jag kan säga det hela dagen. God Kings of War.
Blood and Sex. Oooh. Intensivt.
The Unquiet Past. Den gillar jag stenhårt. Det förflutna ligger där, man försöker att tysta det, men det vägrar att hålla käften.
A Nest of Vipers. För Sword & Sorcery är det ett helskönt namn, tycker jag.
---
Okej, så alla mina exempel kommer från lumpley, för han är asbra på det här. Vilka andra namn på saker har ni stött på i rollspelsvärlden som är skitbra?
Namn är viktiga, och jag suger på dem, så jag vill se fler exempel på hur man gör.