Tyvärr visar Red Hand of Doom att WotC kan skriva vettiga grejer.
Det tragiska är att de måste gjort en undersökning som visar att de kan tjäna pengar utan sådan kvalitet på sina äventyr. (Vad gäller sådant som story, persongalleri och moraliska valsituationer karaktärerna ställs inför och därmed växer.)
I och med 4E har det blivit förtvivlat tydligt de vänder sig en publik som bara kräver "100% action". Äventyren handlar ännu mer än i föregående upplagor bara om monsterstats, grottrutor och endimensionella questgivers.
Läs
http://elevenfootpole.blogspot.com/ och den bloggens dissektion av Keep of the Shadowfell och se själv.
Jag rekommenderar Keep of the Shadowfell enbart till dem helt utan ambitioner, illusioner eller förhoppningar om att 4E är något annat än ett glorifierat brädspel typ Warhammer Quest eller Kampen om Citadellet.
(Nu sade jag inte att 4E är ett brädspel. Jag sade att Keep of the Shadowfell får mig att tro det är ett.)
Med 3E var det inte så mycket ett problem, för ogillade man WotC trista äventyr kunde man ju handla hos Green Ronin, Necromancer, etc etc. Med 4E finns knappt några alternativ till WotC eget material.
(En liten räddning är Dungeon. Äventyren till "tidningen" skrivs inte av WotC själva, och det märks - det finns flera däri som inte suger riktigt lika hårt.)