Mmm men kolla intervjun. Han säger man får inte ut det fulla upplevelsen av Carcosa om man inte spelar sån skurk för det är det som ger en motivation att gå ner i grottorna och hitta sällsynta mossor etc.slanfan;n244774 said:Jag ska inte försvara Carcosa, men jag läste ritualerna som "det här är vad skurkarna sysslar med, stoppa dem."
Det är inte great.2097;n244796 said:Alltså kasst
Då är Carcossa ditt spel. Men vill du ha ett bra spel som gör samma så är det Ron Edwards Sorcerer med expansionen Sorcerer & Sword.Dimfrost;n244812 said:Nu blir jag ju sugen på att spela ett spel där man faktiskt har mekanismer för att frammana och binda farligare och farligare demoner, styra över små expansiva stadsstater, intrigera och mörda sina rivaler, utkämpa taktiska strider mot andra trollkarlars demoner, till slut kontrollera demongudar och hela riken.
Nä, Carcosa saknar bra mekanismer för det allra mesta av det där. Sorcerer också. Jag vill ha Pokemonbiten också, alltså, och intrigerande och maktspel fästa i reglerna. Blir sugen på att bygga ett sådant AW-hack. Det skulle komma något AW-baserat Game of Thrones-aktigt spel som jag missade att kickstarta, man kanske kan hacka det någon gång.God45;n244814 said:Då är Carcossa ditt spel. Men vill du ha ett bra spel som gör samma så är det Ron Edwards Sorcerer med expansionen Sorcerer & Sword.
Jag gillar denna, eftersom den är liten, gullig och kan användas för att bygga vidare:luddwig;n245175 said:...andra resurser som kan vara användbara i sammanhanget?
Sexa upp och dela gärna med dig av vad du gör och kommer fram till! Det är alltid kul att få se vad folk gör med sina hexkartor.2097;n245186 said:Sexa upp!? I run my game as an erotically charged sexventure…?
Nu får jag inspiration! Welcome to my magical realm!!!