Oooh. gratis skräddarsydda program. jatack.
Program nummer #1.
Vad jag skulle vilja ha är ett program liknande mindmap-programmen, men där varje "nod" kan ha text, bilder, sheets osv i prydligt egendesignad struktur/templates.
Exempelvis kunde jag göra en template för spelledarpersoner där stats är i en ruta till vänster, en bild till höger och diverse story osv i en ruta under detta.
Det finns många bra mindmap program där ute, men de klarar bara att ha en textruta eller bild, eller om de klarar båda finns inga funktioner för att få det snyggt och prydligt.
Program nummer #2.
Ett annat jag letat efter är en klon av Evernote, men med bättre template/design funktioner och kunna ha katalogstrukturer djupare än tre steg.
Där har du två program att bita i, och skulle du lyckas kan du förmodligen sälja båda rätt dyrt. :wink:
Ps, har provat roll20, realm works, fantasy grounds och ett par andra. Roll20 är det jag skulle använda vid spel, medan Realm works är gediget men tidsätande att strukturera upp världar eller kampanjer i. Dock tror jag det blir bättre när Realm works får igång sitt webbgränssnitt så det blir lättare att dela allt med spelarna. De har även ett eventuellt samarbete med roll20 i pipelinen som skulle göra det hela exceptionellt bra, men det lär dröja ett bra tag innan dess.
Just nu sker idéskapandet i Evernote, och när man har tid och ork läggs det in i realm works.