Re: Supplementitis igen
Till stor del beroende på att ordentliga kampanjer är oerhört svårt att göra bra. Det går inte att göra ett äventyr som passar alla spelgrupper och det går än mindre att göra kampanjer som tar hänsyn till alla oförutsägbara händelser som kan inträffa i äventyren.
Dessutom är det inte helt lätt att skriva bakgrund heller. Ofta är det som bakgrundsmaterialet beskriver mer komplext än själva regelmotorn. Ibland krävs en sjujefla massa efterforskningar, i alla fall om man ska göra en bra modul (det har varit många timmar med snoken nere i gamla böcker på biblioteket för att skriva Geografica Vistfarthi, till exempel).
Jo tack...
Och en illa genomarbetad modul = dåligt rykte = tappade kunder = mindre pengar = konkurs.
Varför kan man inte göra många bra moduler då? Det tar längre tid men kombinera med småplock & äventyr på nätet..
Fast det är klart, har man ett lagom koolt koncept med vilken man kan bygga upp en tillräckligt fanatisk kundkrets som köper allt skräp som har Gullespelets logga på (Gullespelets officiella bakgrundsmodul om kompiskramar, Gullespelets officiella tärningar, Gullespelets officiella T-shirt, Gullespelets officiella tekopp etc) så behöver man inte bry sig om kvaliteten. Sätt loggan på vilket skräp som helst och kräks ut det. Det säljer i alla fall.
Det är det som kallas bygga varumärke.. Alla gillar inte Coca Cola, McDonalds mfl heller. Men tillräckligt många gör det..
Föredrar dina T-shirts..... /images/icons/wink.gif
Till stor del beroende på att ordentliga kampanjer är oerhört svårt att göra bra. Det går inte att göra ett äventyr som passar alla spelgrupper och det går än mindre att göra kampanjer som tar hänsyn till alla oförutsägbara händelser som kan inträffa i äventyren.
Dessutom är det inte helt lätt att skriva bakgrund heller. Ofta är det som bakgrundsmaterialet beskriver mer komplext än själva regelmotorn. Ibland krävs en sjujefla massa efterforskningar, i alla fall om man ska göra en bra modul (det har varit många timmar med snoken nere i gamla böcker på biblioteket för att skriva Geografica Vistfarthi, till exempel).
Jo tack...
Och en illa genomarbetad modul = dåligt rykte = tappade kunder = mindre pengar = konkurs.
Varför kan man inte göra många bra moduler då? Det tar längre tid men kombinera med småplock & äventyr på nätet..
Fast det är klart, har man ett lagom koolt koncept med vilken man kan bygga upp en tillräckligt fanatisk kundkrets som köper allt skräp som har Gullespelets logga på (Gullespelets officiella bakgrundsmodul om kompiskramar, Gullespelets officiella tärningar, Gullespelets officiella T-shirt, Gullespelets officiella tekopp etc) så behöver man inte bry sig om kvaliteten. Sätt loggan på vilket skräp som helst och kräks ut det. Det säljer i alla fall.
Det är det som kallas bygga varumärke.. Alla gillar inte Coca Cola, McDonalds mfl heller. Men tillräckligt många gör det..
Föredrar dina T-shirts..... /images/icons/wink.gif