Vi har nog alla rollspel som vi tycker är ganska ointressanta eller rent av dåliga. Nu skall vi inte prata om vad som gör dem dåliga, utan istället vad som är bra i de annars ointressanta spelen. För som alla vet är rollspel och smak komplexa saker och det är sällan man avskyr allt med ett spel.
Regler:
1. Ge ingen förklaring på varför du inte har något intresse för eller ogillar spelet,
2. Inga ironiska inlägg när ni skriver saker som "magiker kan råka förinta universum så att man iallafall får sluta spela". Det skall bara vara faktiskt bra saker
3. håller du inte med någon annan, låt bli att bli arg. den här tråden är ett försök att få lite positiv stämning på forumet igen, Så förstör det inte.
Här är några saker jag tycker är bra mspel jag saknar intresse för,
Rollspel: Pathfinder
Bra sak: Möjlighterna att skapa unika karaktärer regelmässigt är extremt bred,
Rollspel: Call of cthulhu
Bra sak: Flera äventyr som är riktigt, riktigt bra
Rollspel: Mutant city blues
Bra sak: Quade diagramet
Rollspel: Rotsystem
Bra sak: Konceptet är så jävla coolt.
Regler:
1. Ge ingen förklaring på varför du inte har något intresse för eller ogillar spelet,
2. Inga ironiska inlägg när ni skriver saker som "magiker kan råka förinta universum så att man iallafall får sluta spela". Det skall bara vara faktiskt bra saker
3. håller du inte med någon annan, låt bli att bli arg. den här tråden är ett försök att få lite positiv stämning på forumet igen, Så förstör det inte.
Här är några saker jag tycker är bra mspel jag saknar intresse för,
Rollspel: Pathfinder
Bra sak: Möjlighterna att skapa unika karaktärer regelmässigt är extremt bred,
Rollspel: Call of cthulhu
Bra sak: Flera äventyr som är riktigt, riktigt bra
Rollspel: Mutant city blues
Bra sak: Quade diagramet
Rollspel: Rotsystem
Bra sak: Konceptet är så jävla coolt.