Bra scenarion till Götterdämmerung och/eller Lex Occultum?

Badmojo

Old’s cool
Ok, Götterdämmerung och/eller Lex Occultum; finns det några bra äventyr här som man bör införskaffa? Tänker primärt på att konvertera plottar till ett 1793-liknande spel i jul.

JohanL

Champion
Kan vara värt att titta på Reign of Terror också, Franska revolutionen-CoC. Kanske inte är omöjligt att konvertera äventyr därifrån?

Brödbane

Kristallkrönikör
Honungssommar är det överlägset sämsta äventyret jag har spellett någonsin.
Oj, spännande! Har du lust att utveckla vad som gjorde det så dåligt? Var cirka 10 år sedan jag spelledde det själv, men minns det som en rätt omväxlande, om än relativt rälsad historia med ett obehaglig crescendo med häxan.

Dimfrost

Special Circumstances
Oj, spännande! Har du lust att utveckla vad som gjorde det så dåligt? Var cirka 10 år sedan jag spelledde det själv, men minns det som en rätt omväxlande, om än relativt rälsad historia med ett obehaglig crescendo med häxan.
Oändligt rälsat, omöjligt att klara av (har för mig att häxan hade så högt skräckvärde att alla rollpersoner utom en automatiskt skulle fly, men jag minns inte mycket av reglerna), en rollperson är en ung kvinnlig romsk prostituerad. Det slutade med att vi bara skrattade åt alla brister. Sedan kan ju vilket äventyr som helst vara _roligt_ med rätt grupp, men bra skulle jag hävda att det absolut inte är.

Bifur

Veteran
Håll dig borta från Roi de Rats till LexOcculrum i alla fall. Slarvigt skrivet och med stora luckor i intrigen (som antingen kräver omfattande omstrukturering eller rälsning för att funka).

Badmojo

Old’s cool
Håll dig borta från Roi de Rats till LexOcculrum i alla fall. Slarvigt skrivet och med stora luckor i intrigen (som antingen kräver omfattande omstrukturering eller rälsning för att funka).
Röv, den verkade bra omslagsmässigt!

Bifur

Veteran
Röv, den verkade bra omslagsmässigt!
Ja den är snygg, som mycket till det spelet. Den har även en rätt cool premiss/bakgrund (som jag minns det nu) men jag orkade inte igenom mer än den första delen (av 3) så jag såg aldrig om de lyckades omsätta den. Det finns nog något där men det skulle kräva väldigt mycket jobb av SL.

Brödbane

Kristallkrönikör
Ja den är snygg, som mycket till det spelet. Den har även en rätt cool premiss/bakgrund (som jag minns det nu) men jag orkade inte igenom mer än den första delen (av 3) så jag såg aldrig om de lyckades omsätta den. Det finns nog något där men det skulle kräva väldigt mycket jobb av SL.
Ja, det är synd. Syndikatet gjorde en ruskigt bra långkörare till actual play av kampanjen, som jag kan rekommendera. Länk till den här
Framförallt andra akten i Roi de Rats verkar fenomenal på hisspitchen.

Det är så förbannat synd att Riotminds är så bra på idéer och stämningsfulla äventyrsfrön, men sämst på att omsätta dessa till bra eller ibland ens spelbara produkter (jag tittar på dig, Eldsjäl).

Arrikir

Venator
Fantomen Krönikan äventyr som vår spelledare helt hänsysnslöst snodde
Dett är något jag själv har funderat på att göra, problemet för mig är att hitta några fantomen krönikan att köpa. Tycker mig inte hitta på nätet, så antar att second hand eller loppis får bli min vän

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
... omskrivna Fantomen Krönikan äventyr som vår spelledare helt hänsysnslöst snodde. Det funkade jättebra, även om vi viste om det.
Haha, grymt trick! Jag gjorde ofta samma sak när jag spelade Drakar och Demoner efter skolan på mellanstadiet.