Nekromanti Bra spel för nybörjare?

Johan K

Gammal & dryg
Tjaaa, skulle mycket väl kunna tänkamig att Mutant Undergångens Arvtagare är ett hyfsta enkelt spel. Det jag har läst av det så verkar hyfsat enkelt.
Sen så har vi ju en hel del gratis rollspel här på rollspel.nu ju, som är enkla & trevliga.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jo. Mutant Undergångens Arvtagare är nog ett bra nybörjarspel. Drakar och Demoner borde funka också. Vad gäller Eon så skulle jag nog ligga lågt den närmaste tiden om jag vore du, dels är det ett rätt tungt spel (och imo inte alls lämpat för nybörjare) dels så är det en ny utgåva på gång så det vore trist att förköpa sig på den utgående.

gollum1984

Veteran
Ok, tack! :gremlaugh:

Vet inte, sommarn är rätt oplanerad för min del. Jobbar mest. Men förhoppningsvis så ska jag komma igång med rollspelet... [color:\\"blue\\"] [/color]

Ziaxool

Veteran
Jag rekomenderar Fuzion- spel. Det var de första spelen jag spelade (bortsett från hemmagjorda spel), och de funkar bra. Fuzion finns för övrigt att läsa gratishär.

Det är dock den advancerade versionen av Fuizon, men det borde inte vara några problem!

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Tja, men då vet du ju hur det går till. För egen del var det så länge sedan jag började att jag har lite svårt att bedömma om introduktionerna till rollspel är så bra i dagens böcker. Men men, den biten var du ju redan klar med, bara att fixa ett spel och köra igång då. :)