Nekromanti Bra Tips

Alven_Valdir

Veteran
Jag håller på att skriva en bok..
den handlar lite om eons värld..
jag hoppas det går bra..
Är det någon som har några tips man kan få om nåt roligt
äventyr som kan hända.
jag har skrivit typ 12 sidor men ska skriva om om en liten grupp på kanske 5-6 personer..
skriv gärna om ni har tips till boken...

Xzarjo

Warrior
Bra Tips...

... Vad sägs om en tirak som för ovanlighetens skull är en lugn lite lätt filosofisk indevid, en äventyrslysten kragg och en gurd som läsaren kommer tycka lite synd om eftersom gurden är ute och gör det som gurder är bra på (hamna i problematiska situationer). Detta gäng av intresanta karaktärer, och kanske några fler, gör en världsomsegling. Kanske en alv med i gänget, kan bli kul dialåger. Sedan varför en alv och en tirak skulle resa tillsamman vette f-n. Dom kan råka ut för mycket kul, muhadinska slavjägare, jargiska inkisitationen (eller hur det nu stavas), cerfaliska handelsmän, tirakiska pirater, mäktiga magiker från Ebrhon (eller vad landet heter till öst), elaka magiker från Talamur och mycket mera. Samt lite oväder till havs förståss.

Mvh Vätten.

samiis

Warrior
gruppen kan väl möta en gammal man som ber dem om pengar..

Är gruppen tillräckligt ogenerösa ger de inget till den gamle mannen...

Detta ska de inte tänka mer på, på ett tag, efter ett tag ska de ha glömt att de träffade mannen över huvudtaget

Men plötsligt börjar saker försvinna från deras läger...

De första gångerna saker försvinner märks ingenting, men efter ett tag börjar gruppen hitta spår i marken, ser ut ungefär som vargspår.

Under en natt försvinner plötsligt en av personerna i gruppen (den person som var mest emot att de skulle ge pengar till gamlingen, men det tänker de naturligt vis inte på). Han försvann under sitt vaktpass, så ingen annan var vaken och såg vad som hände

Hinner tyvärr inte skriva mer just nu, men spåren kommer från trollkarlen (den gamle), som gör sig till en varg på natten. Han hämnas...

/blivande författare?

Alven_Valdir

Veteran
låter som en ganska bra ide samiis..Kan du utveckla lite mer om den..jag kommer börja skriva boken snart.
Jag hade tänkt mig att de i gruppen skulle vara så olika varandra som möjligt går..
det skulle bli roliga dialoger och dilemman.
Ingen skulle stå på varandras sida men gruppen kommer till slut överens. Jag vet inte så mycket om olika karaktärer men skulle vilja ha några tips om vilka som skulle kunna va med. Jag är säker på att en Kragg barbar ska va med. Men 4-5 andra vet jag inte...