Rangertheman
Myrmidon
Ja, verkligen. Otänkbart att backa från Sverige med vår svenska pesetas plus hög fraktkostnad.Det var då galet höga priser på pledgenivåerna också...
Jag blev också helt paff! Och med ett nytt oprövat regelverk därtill.Nog för att hans böcker är populära, men att ett rollspel baserat på dem skulle gå SÅ HÄR bra hade jag inte anat.
Det är enormt stora summor för en rollspelskickstarter, men man skall verkligen inte underskatta hur enorma och dedikerade vissa fandoms är.Jag blev också helt paff! Och med ett nytt oprövat regelverk därtill.
Det kan jag faktiskt inte alls hålla med om.Det var då galet höga priser på pledgenivåerna också...
Skulle bli genuint chockerad om en kickstarter av den här kalibern inte jobbar med en sk "fullfilment partner" i Europa som hanterar sådant.hög fraktkostnad
Det kan ju fortfarande vara väldigt mycket pengar för ett helt nytt spel. Tusenkronorsnivån beskrivs som ”the reader”, så det som marknadsförs som ingångsnivån för att spela är ”the player” för tvåtusen eller spelledarpaketet för tretusen. Det är på tok för mycket för ett spel jag inte vet hur mycket glädje jag kommer få av, oavsett setting.Det kan jag faktiskt inte alls hålla med om.
En bok kostar ungefär 500 kr, det ser i vart fall ut att vara fullstora (förmodligen US letter, alltså 216 x 280 mm), runt 250-ish sidor, hårdpärm, fullfärgstryck, sydda band mm. Runt 500 kr är i princip standardpris för en sådan bok, och paketpris med 6 stycken stora hårdinbundna böcker, SL-skärm och massa extraprylar för runt 3000 kr kan jag verkligen inte se på vilket sätt det sticker ut som dyrt.
Absolut, det jag syftade på snarare är att jag ser inte att priserna i den här kickstartern sticker ut som särskilt anmärkningsvärda alls sett till hur prissättningen ser ut för andra, liknande produkter. Premium-rollspelsböcker brukar ligga runt 500 kr stycket, och det är vad dessa också kostar.Det kan ju fortfarande vara väldigt mycket pengar för ett helt nytt spel.
De utspelar sig i samma värld, eller ja i samma universum, och är väldigt ihoplänkade så inte så märkligt egentligen.Märkligt att bunta ihop mistborn och stormlight i samma spel. Känns som att de båda, var för sig, har så himla särpräglade magisystem och så.