Nekromanti Bristande respons

Zadrith

Hero
Jag har sedan ca 2 månader en EON-hemsida (http://hem.passagen.se/zadrith/). Av de över 300 gånger någon har varit inne på min sida har jag endast fått två kommentarer. /images/icons/frown.gif
På det viset blir det fruktansvärt svårt att veta vad folk tycker, vad de vill se mer av respektive tycker är överflödigt.
Så om någon ville ha vänligheten att ha en åsikt skulle jag bli tacksam.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag har haft en Eon hemsida (http://walium.spelaroll.net) i säkert tre månader och har nog inte fått mer än 100 besökare om ens det./images/icons/sad.gif
Å andra sidan så har jag fått så mycket som tre stycken kommentarer./images/icons/laugh.gif

Jag tycker att din hemsida är mycket fin och bra. Keep up the good work!

GrottrolletNaug

Swashbuckler
ovetskap

Oj då.

Jag visste inte ens att sidan fanns. Har nu såhär på påsklovs morgonen läst igenom dvärgamagin på din sida, och vad kan man säga.

Kvalitén är hög, det skulle lika gärna kunna ha stått i någon officiell modul.
Och faktiskt så är specifika dvärgamagiska besvärjelser någonting som jag letat efter. Jättebra !
Tyvärr så är ungefär det enda roliga som står på sidan, att läsa om Kayra vore kul, men det får man ju inte i dagsläget.

Om du vill fortsätta på magisvängen och vill skriva lite mer kampanj-matrial så att säga (istället för att skriva besvärjelser) så kan du sätta dig ned och skriva ihop någonting om Alvisk Magiteori, för det står nämligen ingenting alls om detta i Mystik Och Magi.
Det enda jag har tänkt ut är att alver troligtvis är ena hejare på vardagsmagi, eftersom så många alver behärskar åtminstone lite magi (alla Sanari). Sedan tror jag att dom faktiskt är bland dom bästa alkemikerna man kan hitta, och därtill så har dom nog en hyffsat vetenskaplig syn på magi, magiteoretiker lär vara vanligare hos alver än hos dom flesta magikerkulturerna.

Fan, kanske ska sätta mig ned och skriva ihop det här själv... /images/icons/grin.gif

bara en tanke.

PS Dina bilder som du renderat i galleriet är otroligt snygga för att vara "amatörjobb". Fortsätt så. Den Samme

Steeltoe

Veteran
Den är bra, jag gillar att det finns pdf filer med tabellerna etc. kan var ganska bekvämt någon gång.

Frågan är vad jag själv vill se på nätet. Oftast brukar jag söka efter tipps eller berättelser om hur andra spelat sina gestalter för att försöka få ihop en egen som fungerar väl. Detta kan vara svårt då det ibland saknas regler kring det koncept jag vill att rollpersonen ska ha. Om du vill ha material så ska jag se om jag kan komma mig för att skriva något som du kan lägga upp.

Steeltoe

Veteran
För att nu vara rättvis så måste jag säga att jag gillar din sida med walium.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jippie! Jag har en beundrare.

Hurra!! Jag hoppas bara att du inte börjar skicka obscena mail eller förföljer mig och dödar mina gäss./images/icons/crazy.gif

Zadrith

Hero
Re: ovetskap

Som jag själv ser det är det snarare de kartor med mera som finns på sidan som är det jag är mest nöjd med. Avsnittet om dvärgmagi kom egentligen till för att jag behövde skicka lite besvärjelser till en av mina spelare och då valde att lägga ut dem på hemsidan i stället.

Steeltoe

Veteran
Re: Jippie! Jag har en beundrare.

Med tanke på ditt exalterade respons så kan man börja undra om det är det du vill? /images/icons/grin.gif

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Jippie! Jag har en beundrare.

Naturligtvis så är det alltid kul med beundrare. Men jag har inte gjort hemsidan i förhoppningen att tusentals människor ska bege sig dit varje dag. Jag har mest gjort den för mitt eget höga nöjes skull.

Bjorn

Hero
Tycker att det är en bra början på en sida...

Bra layout men (än så länge?) lite för liten kvantitet på material, även om jag tycker flera av de saker som finns där är klart användbara.

Formulären för flera identiska SLP på en sida tycker jag mycket om, även om jag gärna skulle se att de fanns även i .doc eller något sådant.

Kartor är alltid trevligt, och de du har gjort är helt OK. Ur ett användarvänlighetsperspektiv vore det kanske bra om de (speciellt om det kommer fler) vore mera likformiga. Alltid jobbigt om man har ett gäng kartor om de alla använder olika symboler och "stil".

Annars är ju äventyr och äventyrsideer alltid angenämt. Hellre tio "skissartade" (där man får göra nästan allt detaljjobb själv) äventyr än ett "proffsigt" (typ som ett "köbeäventyr").

Fantasieggande bilder är också kul, har ofta fått inspiration till mina äventyr och kampanjer från enstaka bilder. (Det ända som är vanligare som inspirationskälla för mig är nog popmusik faktiskt...)

Keep up the work
/Bjorn

Zadrith

Hero
Anledningen till att jag väljer att använda .pdf som format är att nästan alla kan titta på dem. Merparten av filerna är skapade i Visio och det är det inte speciellt många som har tillgång till. Dessutom blir .pdf-filer ganska små och de kräver inte att mottagaren har tillgång till rätt fonter o.s.v.
Om du har tillgång till Visio kan jag maila filen till dig.

Anledningen till att de två kartorna som finns där idag är så olika beror på att de har helt olika syfte. Det ena är en karta för spelarna, den andra för spelledaren. Jag kommer snart att lägga ut en karta över Chadarian som har samma stil som den över Fala och framtida kartor kommer antagligen att likna någon av de som finns där i dag.

Sabelkatten

Swordsman
Allmän utskällning!

Eller några små anmärkningar iaf.../images/icons/wink.gif

För det första hoppas jag att du har kollat med Neogames om det är OK att du lägger upp tabellerna som du gjort - det kan vara ett copyright-brott.

Sen lite mer praktiskt: Det skulle vara trevligt om du markerade "odlad mark", "betesmark för boskap" och lite sådant på kartorna. Eftersom de täcker ganska små områden skulle det vara intressant att se sådant på dem, det kan ju vara bra att veta hur terrängen ser ut där äventyrarna är. /images/icons/clever.gif

Eldbesvärjelserna du har med kräver nog att du skapar en variant av den vanliga "Eld"-effekten. Att de bara har varaktighet "momentan" är inget problem (det går att "stänga av" en temporär effekt när som helst), men om målet bär något slags skydd där han blir träffad (och skyddet inte börjar brinna) så tar han ingen skada av elden. Mitt förslag är en ny effekt: "Flamma" - samma effekt som "Eld", men varaktighet "momentan" och rustningar (inkluderande blöta kläder) skyddar inte. Magiskt skydd eller ett föremål i vägen (typ en sköld) fungerar dock.

/Henrik

Zadrith

Hero
Re: Allmän utskällning!

Nästan alla EON-sidor innehåller någonting som skulle kunna betraktas som ett copyright-brott. Men eftersom mina tabeller inte är fullständiga och desutom fullkomligt oanvändbara utan tillhörande regler tror jag inte Neogames misstycker.

Krille

Super Moderator
Re: Allmän utskällning!

"Nästan alla EON-sidor innehåller någonting som skulle kunna betraktas som ett copyright-brott."

Två fel gör inte ett rätt.

"Men eftersom mina tabeller inte är fullständiga och desutom fullkomligt oanvändbara utan tillhörande regler tror jag inte Neogames misstycker."

Du kan ju faktiskt fråga först och se vad vi tycker.

Steeltoe

Veteran
Rent generellt om copyright och publicering.

Hur ställer ni dvs neogames er till att material läggs upp på olika hemsidor? Då tänker jag framförallt på copyrightskyddat material. Finns det någon person som är ansvarig för att granska och ge tillåtelse till den som önskar ha med några tabeller, kartor och dylikt på en hemsida?

Ett tips från min sida är att ni lägger till en policysida hos er där er inställning till dylika frågor redogörs. Där kan även finnas en epostadress till den ansvarige så att en enventuell diskussion kan föras.

Krille

Super Moderator
Re: Rent generellt om copyright och publicering.

"Ett tips från min sida är att ni lägger till en policysida hos er där er inställning till dylika frågor redogörs."

Mycket bra idé.

Bjorn

Hero
Jo jag har tillgång till Visio men med tanke på att jag får kräkkäningar varje gång jag blir tvungen att använda det i jobbet så avstår jag, men tack för erbjudandet.

Vad gäller kartorna så misstänkte jag något sådant, vad jag menar är mera att om du gör flera kartor (vilket jag hoppas) att du håller dig till någon av de stilar du redan har.
2 kartor i 2 olika format e helt ok, 10 kartor där alla är enligt olika stil vore konstigt.

Vad gäller förslag på saker att lägga upp så är en sak som jag har saknat till Eon "standard-SLP", typ som den där sidan som fanns i expert med data för "typisk stadsvakt", "buse", "tirakisk rövare" etc etc...

En annan sak som är intresant är alltid färdiga besvärjelser.

/Bjorn