Nekromanti Britannia 1914 - Utkast till regelsystem

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,570
Location
Slätta
Arbetet har tagit lite fart då det är en långsam dag på jobbet i dag. :gremsmile:

Ett grundutkast till regel/färdighetssystem. Klurar fortfarande på grundegenskaper och dess inverkan på saker och ting. Anyhow:

------------

Tärningssystem
Vid mätningar av kvalitet så slås 2T8 samt 1T8. De första kallas färdighetsslag och den andra effekttärning. Resultatet läses direkt från tärningarna om man slagit under eller lika med sitt FV och räknas som noll om man slagit över detsamma. Effekttärningen används olika beroende på typ av slag.

Färdigheter
Färdigheter spänner från 1 till 15. En lärling ligger runt 5, en normalkompetent person ligger runt 8 och en expert runt 11.

Att ta tid på sig
Det finns tre sätt att använda färdigheter:
Så snabbt som möjligt. Slå 2T8 och läs av resultatet.
Ta tid på sig. Slå 2T8 och välj sedan mellan resultatet eller halva FV.
Ta god tid på sig. Resultatet blir FV.

Vad som är att göra det så snabbt som möjligt, att ta tid på sig och att ta god tid på sig beror på färdigheten.

Vissa färdigheter eller omständigheter tillåter inte att man tar tid på sig.

------------

Kommentarer mottages tacksamt.
 
Top