Nejdå kör just nu 91:an (och Mua) och väljer bara att inte ha med allt för mycket av det övernaturliga med gudar, demoner, spöken och annatSå du kör bara SF spel o Western?
Nejdå kör just nu 91:an (och Mua) och väljer bara att inte ha med allt för mycket av det övernaturliga med gudar, demoner, spöken och annatSå du kör bara SF spel o Western?
Tänkte först att du menade att du körde ett spel baserat på 91:an Karlssons seriernaNejdå kör just nu 91:an (och Mua) och väljer bara att inte ha med allt för mycket av det övernaturliga med gudar, demoner, spöken och annat
Snabbkollade lite och inser att detta till stor del är "Liber Ka" till rollspelet Nephilim som de renskrivit till att vara fristående från den spelvärlden. Inte riktigt det jag sökte eftersom jag redan äger Liber Ka, men definitivt något som hamnar på önskelistan över saker att köpa och läsa. Tackar för tipset. Det var en BRP-bok jag helt missat av någon anledning.Har du kollat in Enlightened Magic? Det har regler för magi (och alkemi) som är gjorda för att passa i lågmagisk urban fantasy.
Enlightened Magic - PDF
Sorcery and Alchemy Rules Based on Western Occult Traditionswww.chaosium.com
Inte än men tack för tipsetHar du kollat in Enlightened Magic? Det har regler för magi (och alkemi) som är gjorda för att passa i lågmagisk urban fantasy.
Enlightened Magic - PDF
Sorcery and Alchemy Rules Based on Western Occult Traditionswww.chaosium.com