Jag behöver en monsterbok för att lägga in lite olika monster i ett spel som utspelar sig i vår samhälle på 2000-talet. Genren är en blandning av agent/thriller/skräck.Bolongo;n134811 said:Alltså, "nutid" är lite vagt, du får nog specificera genre noggrannare.
Harry S;n134814 said:monster i ett spel som utspelar sig i vår samhälle på 2000-talet
Vapnen och kläderna? Jag vill ju ha en monsterbok med snygga illustrationer på monstren.anth;n134829 said:Nyfiken fråga: vad skiljer moderna monster från fantasymonster?
Det är för få illustrationer i Urban Arcana. Jag vill ha snygga illustrationer på alla monster. Jag gillar inte grejen med att slå T20 och lägga till FV för att komma över en svårighetsnivå. Varför kan aldrig någon skapa rollspelsboken som jag vill ha? Alltid är det något som inte stämmer.Basenanji;n134816 said:Synd att det måste vara BRP - till d20 Modern finns allt du beskriver! Googla Urban Arcana!
Letar man efter den "perfekta" rollspelsboken får man nog göra den själv. Och skulle du göra en egen rollspelsbok kommer du upptäcka att alla klagar på att du inte gör som de vill.Harry S;n134933 said:Varför kan aldrig någon skapa rollspelsboken som jag vill ha? Alltid är det något som inte stämmer.
Det du måste fatta är att BRP, utanför Sverige, aldrig handlat om att banka monster. Det är alldeles för farligt i ett sådant system.Harry S;n135000 said:Helt otroligt att det inte finns en monsterbok till BRP med snygga illustrationer.
Varför är det otroligt?Harry S;n135000 said:Helt otroligt att det inte finns en monsterbok till BRP med snygga illustrationer. Hur är det med Zonernas Zoologi då? Det är väl BRP och den innehåller väl även monster i den som inte är specifika för Mutant?