Fler fåniga förklaringar [edit]
Skiftning är
Feliaths variant på en finare form av rälsning där spelarna inte lägger märke till att deras beslut inte spelar någon större roll för vad som händer.. Jag brukar använda den formen av spelledande själv
ibland..
Rising har en mängd fina uttryck.. Den finurliga
dockskåpsspelandet är namnet för när en spelledare har en massa saker i sin värld som denne kan plocka, pyssla och leka med..
Aversion och [något annat svårt ord som börjar på "re"], vilket jag inte kommer ihåg vad det var för något för att orden inte säger mig något.. Det föga smickrande
matinérollspelande har mannen också kommit på, liksom
prestationsspelande och de båda orden är rätt självförklarande.. Han skrev en artikel (ett manifest) om ett visst sätt att spela rollspel och då förekom flera termer.. "
Skala löken" har han skrivit mycket om i sina tidiga skräcktrådar, men de har han inte kommit på utan nämns ofta annanvars också (om filmer).. När han var inblandad i en het diskussion med
Krille en gång kom uttrycket
ålfiske fram, vilket ungefär innebär att spelledaren ger en massa
grisodlarinformation till sina spelare..
Grisodlare, däremot, är en gammal term som nog är påhittad av
Anders Blixt.. Betyder typ att man spelar på ett jordnära plan.. Vardagsgöra och bekymmer som gräl om land, sjukdomar eller odlandet av grisar kan förekomma.. Kan sägas vara en motsats till
episkt spelande..
ANT kommer jag inte ihåg vem det var som kom på, men den termen utomsvenska förekommer nog endast på detta forum..
OF är en variant på OT och betyder Off forum men den termen har nog dött för att den är så värdelös, då OT duger precis lika bra..
Gräsklippare är något
troberg har hittat på att han har.. Jag vet inte.. Ingen av oss har sett varken bildbevis
och papper på att det är hans.. Gräsklipparen i hans avatar som ibland dyker upp är nog hans grannes (det är ju dessutom snö ute, så fotomontage är också troligt).. Som du märker så har vi en del internskämt på forumet också..
Om det är något jag missförstått så poängtera gärna och jag
vet med mig att det finns fler termer
som fått gehör.. Om du vill ha mer information så sök på ordet bland användarens inlägg..
EDIT: Herr
walium har annars en gång postat en
tråd om termer..
/[color:\\"green\\"]Han[/color] som tycker BRP har nämnts
väldigt mycket på sistone
<FONT SIZE=1>[edit] Fick en länk av
Rising </FONT>