Re: bryt på rustning & skador?? +artifakter
"Men om en av min karaktäter tex har en ringbrynje skjorta och nån lyckas amputera vänstra överarmen på honom utan att skjortan går sönder då? Vad händer då?"
Jag vill minnas att du har varit med i en liknande diskussion på Neotech-forumet. Min förklaring därifrån kvarstår: brynjan pressas in i armen. Ben och muskler trasas sönder av hugget och hänger mer eller mindre i en skinnslamsa. Brynjan är fortfarande hel, armen är det inte.
"Och sen har jag lite funderingar runt effekten regenerera... om min ringbrynje skjorta är en magisk artifakt som regenererar mig på effekt 4 och nån hugger huvudet av mig lämnar min själ kroppen då eller regenereras huvudet fast igen och jag överlever?"
Är du död så är du död. Du kan regenerera en klase med trauma, men det enda som det hjälper är utifall att någon vill återuppliva den döde och kalla tillbaka själen. Eventuella amputationer kvarstår.
"Bara en liten fråga till... om min arm blir amputerad och skjortan går sönder förvinner generatorn, tranformatorn, projektorn och aktivatorn då eller är dom kvar?"
Jag skulle tolka det som att det gick sönder.