Nekromanti Brytvärde...

Jag tycker man borde höja brytvärdet för de flesta vapen.
Inte ens eon2s brytregler gör så att vapnen inte pajar.
I många av våra strider går vapnen sönder efter bara några rundor, det förstör striden lite tycker jag. Man ska ju slåss i några nervkittlande minuter mot slutskurken innan svärden går sönder och man eller han vinner.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Det verkar ju mycket jobbigare än att bara öka bryt på alla vapen med 5. Man måste ju isåfall ändra på reglerna om skadan man får själv osv..

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Emil

Hero
Hmm, det problemet har jag aldrig haft... Visserligen missuppfattade jag brytreglerna från först början (satte de en nivå lägre) och ändrade dem därför så att de blev exakt så som de egentligen är...

Hur extrema skador gör du egentligen med dina vapen för att vapnen ska gå sönder hela tiden. Jag har för mig att mina spelare brukar slå sisådär 15-25 i skada med sina vapen och det innebär om det är ett bra vapen -1 i skada och inget mer, om det är ett dåligt vapen -1 och Ob2T6 mot BRYT. Är det verkligen så farligt.

/Emil - Som dock brukar använda sköld...

Brevis esse laboro, obscurus fio

Eon SE: <A HREF="http://www.eonse.com" target="_new">http://www.eonse.com</A>

Tegrevan

Veteran
Har helt och hållet ignorerat BRYT-reglerna. Dels för att de inte gör att något går fortare, och dels på grund av att alla dvärgar, som vanligt extrema, alltid skulle slå av andras vapen på grund av sina plus på STY. Med Ob7T6+2 i skada på ett hugg med en Krell-Kharz (kommer inte ihåg vapnens skada helt säkert, skadebonus +Ob2T6 inräknad) så är det mycket sannolikt att man helt sonika slår av vapnet om motståndaren försöker parera. Om det alltid är det första som händer i en strid blir det väldigt tråkigt i längden, så vi har den cineastiska regeln Diamantklinga eller vad man ska benämna den som; vapnen går aldrig av. Om man inte fumlar eller gör något annat kul. Märk väl att det krävs att vapnen underhålls med bryning och annat, det är bara i själva striden som de inte går av...

//Tegrevan