Borås Spelkonvent hade en Indiehörna i år (för andra året i rad?) så jag dök upp. Konvent för mig är som bekant Indierum/Indiehörna med lite butiker och téservering runtomkring. Nu var det inte lika mycket ös som i indierummen på Lincon/Gothcon, men det var ändå några dagars trevligt häng. Som bonus är jag inte lika urvriden efter BSK som jag varit efter de andra konventen senaste åren.
Nåväl, spelat:
Forumsspottingar som jag nu pratat med istället för att bara vinka åt tvärs över rummet: Khan
Nåväl, spelat:
- Maffia, live för första gången på kanske ett decennium. Jag läste alla helt fel och ulvarna vann. Fick lära mig att forums-metat "ljug aldrig som bybo" inte gäller live.
- Ett halvt Drakar och Bananer med @Genesis och @Khan. Vi tog oss förbi hippoffens pass innan vi bröt.
- Wilding Tales. Trubaduren tog sitt munspel och en stadig rock och gick ut i snöstormen för att hitta glasbruket.
- Villagesong. Våra byar höll någorlunda sams, och det slutade som det ska med bröllop mellan två av ledarna.
- Stuff & Nonsense, Hey That's My Fish, Fairy Tale Fluxx och Elevensies med @Ulfgeir och Genesis. Jag förlorade storsint.
- Follow med Khan, Genesis och två oforumiter som vi kanske lockat in i indiefördärvet. Vi skulle få Harry Påhlsson vald till S-ledare (och därmed kommunalråd) i Kväsarp. Det gick åt skogen, Harrys Bilmek gick i konkurs och alla inblandade drog sig tillbaka, svårt traumatiserade.
Forumsspottingar som jag nu pratat med istället för att bara vinka åt tvärs över rummet: Khan