Nekromanti BSK

AEGIS PRIME

Swordsman
Finns det någon som har några detaljer om årets BSK?. Jag tänkte själv ta mig dig för första gången då GothCon räcker inte långt och jag fick förhinder för SydCon och HalmiCon bojkottar jag.

Ackerfors

Alas, your rapids!
"Finns det någon som har några detaljer om årets BSK?"

Nej... :gremwink:
På deras hemsida går att läsa följande:

[color:\\"red\\"]Om en stund kommer du att finna hemsidan för Borås Spelkonvent här.

defn. en stund - Från nu till tidens ände. [/color]
Man tycker ju att det borde dyka upp lite närmare info snart. :gremwink:

Ulfgeir

Swashbuckler
Man har nog aldrig kunnat beskylla BSK-arrangörerna för att vara ute i god tid med info... =^_^=

/Ulfgeir

Foggmock

Myrmidon
Får man gissa så kommer det gå av stapeln Allhelgonahelgen, på samma ställe som förra året, med en del schysst rollspel och en del lite mer udda brädspel.

Får se om jag har tid att ta mig dit.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Vi har pratat om att försöka arrangera lite USCM där, men planering och organiserande brukar gå med snigelfart under sommaren när alla jobbar, slöar eller reser.

Ulfgeir

Swashbuckler
Vad är alla dessa Sydcon och BSK förnågot?
De är olika spelkonvent.
Sydcon = ett konvent i södra sverige.
BSK = Borås SpelKonvent (Sveriges näst äldsta konvent vad jag vet)

Konvent är skoj. Man kan spela spel man aldrig ens hört talas om innan och man får träffa massa mer eller mindre trevliga personer.

/Ulfgeir

Foggmock

Myrmidon
Trams [ANT]

Ja, visst åker man på konvent för att träffa mindre trevliga människor.. :gremgrin:

Foggmock - som skulle kunna tänka att de kallas "motståndare" i de större turneringarna

Snow

Swashbuckler
Re: Trams [ANT]

man går till hemsidan för konventet och anmäler sig.
hemsidan på konventet kan man nästan alltid hitta genom att gå till www.sverok.se
eller söka.
Det är praktiskt att dra ihop fyra kompisar och åka som ett lag om man vill spela rollspel.
Ska man spela brädspel, figurspel eller kortspel så kan man åka ensam, men med kompisar är det ju roligare.